3,5 kg.

Den hade hjälpt till att bevara god grannsämja genom att jag hade kunnat hålla efter höga grenar som hänger från min tomt över till grannens infart. Helt klart negativt om en stor gren blåst ner på taket på deras bil en natt.
 
3.5kg

Husägare sedan ett år tillbaka, en tomt med ett körsbärsträd och ett äppelträd, samt ett nyplanterat päronträd som vi kan se växa under kommande åren.
Detta verktyg hade varit perfekt för min sambo som har många fina egenskaper, dock är kroppslängd inte hennes främsta egenskap.. :crysmile:
Med ett sånt hjälpsamt verktyg hade underhållet av dessa träd underlättat enormt mycket, vilket i sin tur resulterat i mer tid för mig för övriga trädgårdssysslor :D
 
3,5 kg

Hade ingen aning om att det ens fanns elektriska grensaxar med teleskop.
Tidigare har tonårssonen hjälpt till med vår manuella grensax med ett långt snöre då jag är för klen att orka dra tillräckligt hårt.
Med en elektrisk skulle jag kunna fixa detta själv då motivationen att hjälpa sin mamma i trädgården har minskat med ökad ålder och mer skoluppgifter.
 
3.5kg väger den.
Mycket användbar på min tomt. Kommer att göra fina bollar av rönnarna som nu växer som ogräs.
 
Hej,
3,5 kg :)

Har 2 äppelträd varav det ena är 50 år gammalt vilket innebär att det är stort. flyttade inte i huset i juli 2020 och det har inte beskärts på nåt år innan det och inte efter heller :rolleyes:

Med en nyfödd familjemedlem skulle denna spara tid och även göra det roligare. Med denna skulle vi kunna behålla trädet. Är väldigt fint.
 
3,5kg

Vore skönt med en vettig batteri maskin istället för att kämpa med handkraft på dom 4 äppelträden vi har
 
3,5kg

vi vill vinna denna produkt då vi i höstas flyttade in i ett hus där det finns ett äppelträd som är över 100år gammalt och inte beskuret under förra ägarnas 22år i huset.
Nu har trädet vuxit så stort att vi inte når att beskära det och äpplena är 3-6meter upp, vi som hade hoppats på att kunna göra äppelpaj med höstäpplen fick istället köra 10 säckar fallfrukt till tippen.

En lång sekatör hade verkligen underlättat oss att få trädet till sin rätta prakt och möjlighet att bjuda in grannarna på fika.
 
  • Ett stort äppelträd med mogen frukt högt upp, omgivet av grönt gräs och fallna äpplen på marken.
Hej Den väger 3,5 kg.....Älskar Era verktyg lika mycket som min hustru. Hon är mitt allt liksom Era verkyg.
 
3,5 kg.

För en höjdrädd fegis som mig så hade det varit till stor hjälp när jag ska beskära äppelträd och de stora buskliknande växterna som min fru har koll på men inte jag.
 
3.5kg

Nyinflyttad till villa med stor tomt, har några träd och fler kommer det att bli!
 
Svar: 3,5kg
Motivering:
Ränna med stege längs hela häcken
Ymnigt trött, det tar på mig knäcken!
Om man kunde få lite assistans
Bara 2-3 meter skulle ge mig en chans
Idel vinst, det blir på fläcken!
 
3.5 kg väger teleskopsekatören från Ryobi utan batteri.

Med fem ekar, en omringande granhäck, en stor lindhäck och tre syrenbersåer så behöver jag den här. Min nuvarande lösning är att vingla på stege och använda manuell häcksax. Det går, men oj vad den här skulle göra trädgårdsarbetet roligt, istället för livsfarligt. Har redan en trimmer från Ryobi som jag är väldigt nöjd med, så en till Ryobi-maskin i familjen är varmt välkommet.
 
Svar: 3.5kg
Har i många år tänkt att det här är är precis vad jag behöver! Men nåt jag aldrig köper.. Har en "häck" av björkar mot grannen. Eller det var tänkt att bli en häck men tidigare ägare klippte aldrig björkarna och nu är dom ca 5m höga! Men jag har i 7 års tid stått och vinglat på en stege och svurit och svettats och ja nu ser det faktiskt riktigt bra ut trots björkar. Och ja dom är 5 meter höga klippta!
Alla arborister och trädgårdsmästare säger att björkar blir bar! fult att beskära så jag får fortsätta göra det själv och nog fasen skulle denna maskin underlätta och göra det säkrare! Jojo jag har bilder på "häcken" (y)
 
Svar 3.5 kg utan batteri
Jag har en stor trädgård sen ca 40 år tillbaka med 30 äppelträd, ett dussin körsbärsträd, några plommonträd, diverse andra träd och buskar som behöver beskäras regelbundet för att inte allt ska växa igen eller bli för höga så de skymmer sol och ljus. Sekatör i all ära men det tar enorm tid att klättra upp och ner på stege och jag blir inte yngre och piggare. Alla verktyg som underlättar trädgårdsskötseln mottages tacksamt. Det är dessutom mycket enklare med batteridrivna jämfört med äldre generationers med sladd. Och att slippa stege vore fantastiskt.
 
Svar: 3,5 kg

Motivering: Skulle vara toppen att kunna komma åt att klippa högt själv, utan att behöva be andra om hjälp! Försöker ständigt hitta vägar i livet som gör att jag kanta mig runt mina problem.. och dra mitt egna strå till stacken!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.