Hej!

Har funderingar på att lägga klinker i mitt garage (ca 70m2). Vad är en rimlig kostnad för en plattsättare att utföra ett sådant jobb? Tänker alltså enbart på arbetskostnad för sättning av klinker + fogning. Plattor av "standard" storlek. Ev förarbete fixar jag själv men bör ej behövas då golvet är jämnt och fint (ny platta).

Plattor samt material bekostar jag själv.

Kommer såklart ta in flertalet offerter men lite prisreferenser härifrån vore bra så jag vet om offerterna verkar rimliga eller ej.
 
Jag skulle skippa kakel då det blir jäkligt halt och du får repor på kakelplatttor, eller i värsta fall spricker en platta och du retar dig på detta.
Beror ju lite på vad du har för grund. Jag hade nygjuten platta. Jag hade tänkt lägga kakel men valde insdustrigolv färg. Prima en gång sen rolla ut färgen två gånger och det blir ett enhetligt golv som är enkelt att rengöra, typ som en plasthinna på golvet.

N
 
H
Ska hjälpa en att lägga ett garage strax.
De vi ska lägga hos har fått pris på 30000 men med material och ca 45 kvm.

vi tar 10000 så köper han materialet själv.
Landar på 15000 totalt för han nu så halva priset.
 
H Hallerudsbo skrev:
Ska hjälpa en att lägga ett garage strax.
De vi ska lägga hos har fått pris på 30000 men med material och ca 45 kvm.

vi tar 10000 så köper han materialet själv.
Landar på 15000 totalt för han nu så halva priset.
Tack för svar! Lägger ni även en "klinkersockel" runt om på väggarna eller är priset enbart golv?
 
N NiBaBaD skrev:
Jag skulle skippa kakel då det blir jäkligt halt och du får repor på kakelplatttor, eller i värsta fall spricker en platta och du retar dig på detta.
Beror ju lite på vad du har för grund. Jag hade nygjuten platta. Jag hade tänkt lägga kakel men valde insdustrigolv färg. Prima en gång sen rolla ut färgen två gånger och det blir ett enhetligt golv som är enkelt att rengöra, typ som en plasthinna på golvet.

N
Vad för sorts golv har du, vilket fabrikat? Har du några bilder? :)
 
kan ev fixa bilder imorgon, jäkligt uppställt i garaget nu. Men grunden är betong, sen med denna färg som går i lätt ljusblått som typ tvåkomponent färg. Tror jag gav ca 1000 SEK för färg som räckte till hela dubbelgaraget.
 
H
Jag ska va med som hantlangare och bära klinker och blanda fix.
Men blir inte sockel då han som har det ska ha det som gym.
 
N NiBaBaD skrev:
kan ev fixa bilder imorgon, jäkligt uppställt i garaget nu. Men grunden är betong, sen med denna färg som går i lätt ljusblått som typ tvåkomponent färg. Tror jag gav ca 1000 SEK för färg som räckte till hela dubbelgaraget.
Ok!

Då är det 1-komponents antar jag? Har kikat på en del 2k epoxigolv och det blir en rätt mycket pengar på 70m2.
 
H Hallerudsbo skrev:
Jag ska va med som hantlangare och bära klinker och blanda fix.
Men blir inte sockel då han som har det ska ha det som gym.
Okej! Ja priset låter klart vettigt. Men antar det är "privat" då så att säga? ;)
 
ah va fan, jag sprang ut i garaget. Här är en bild - dock lite skitigt på golvet. Del av ett cykelhjul och verktyg på ett smutsigt garagegolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
W Weissach skrev:
Ok!

Då är det 1-komponents antar jag? Har kikat på en del 2k epoxigolv och det blir en rätt mycket pengar på 70m2.
W Weissach skrev:
Ok!

Då är det 1-komponents antar jag? Har kikat på en del 2k epoxigolv och det blir en rätt mycket pengar på 70m2.
en komp
 
H
Ja det är privat
 
  • Gilla
Weissach
  • Laddar…
N NiBaBaD skrev:
ah va fan, jag sprang ut i garaget. Här är en bild - dock lite skitigt på golvet.[bild]
Haha, riktigt schysst! Nåt liknande jag funderade på, dock 2k, men enligt folk som lagt liknande golv så drar däcken med sig färgen om bilen står på samma ställe länge, typ vinterförvaring, därför jag nu sneglar åt klinkerhållet. Hänger ju dock på arbetskostnaden som sagt, plattorna är den lilla kostnaden i sammanhanget.
 
N NiBaBaD skrev:
ah va fan, jag sprang ut i garaget. Här är en bild - dock lite skitigt på golvet.[bild]
Snyggt vad är det för färg? Rollar man ut den på golvet?
 
Jag hade samma dialog med mig själv för 7 år sedan när jag byggde garaget. Jag fick det till fler nackdelar med kakel, bl a repor, om olja kom i fogen så går det inte bort, halt etc. Nu fick jag jäkligt bra pris på denna färgen då jag gick till en firma som gjorde detta för industrilokaler. fick en 30l spann för typ 1000 kr. Der räckte till hela garaget.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.