Hej hej. Jag har en fråga angående två små sovrum på 7.2 respektive 7.6 kvm. Vad får man plats med förutom en 90 säng? Finns vanlig enkel garderob på plats i ett hörn i båda sovrummen. Men vad mer kan man få plats med? Tex skrivbord? Tänker själv att bästa förvaringen kommer att vara hyllor på väggarna till barnen.
 
Är ju mycket beroende på hur rummet ser ut. Kvadratiskt- långsmalt, placering av dörrar och fönster? Förvaring under sängen. Går ju även att höja sängen, så det får plats med ett skrivbord inunder för att utnyttja golvytan bättre.
 
Nu vet jag inte hur stora barnen är men jag tänker på loftsäng som frigör golvutrymme som kan användas för lek, skrivbord, kanske nån sittmöbel om de har kompisar på besök. En loftsäng är även perfekt när de i framtiden ska klämma in sig i en liten studentlägenhet. :)

IKEA har flera varianter som inte är allt för dyra.

Bifogar några inspirationsbilder. Loftsäng i metall med arbetsplats och hyllor under, i ett rum som visar hur det sparar golvyta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Loftsäng i barnrum med frigjort utrymme under för leksaker och lekmatta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vit loftsäng med en stege, över en soffdel med svart överdrag och vita kuddar, i ett rum med leksaker och vita väggar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kvinna sitter i en stor turkos sittsäck med koordinerande fotstöd på vit bakgrund, möjlig inredningsdetalj för ungdomsrum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
HasseTeknik
  • Laddar…
BirgitS
I huset där jag växte upp så var barnsovrummen kring 7 kvm. På ena kortsidan var dörren samt sängens huvudgavel. Framför fönstret var skrivbordet och bredvid det en garderob. På den långvägg där sängen inte stod gick det att ha en byrå och/eller bokhyllor. Men vi lekte ju inte i sovrummen i någon större utsträckning utan då fanns det ett rum i källaren eller om det var en stillasittande aktivitet typ lego så kunde man ju sitta vid köksbordet.
 
Mina barn på 7 och 10 använder inte sina skrivbord alls. fråga barnen vad de vill ha!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.