Vi behöver en timmerstomme i siljanstrakten (Gagnef), loge, bod, litet hus, ca 5-6 x 6-7 meter.
Mycket litet utbud på Blocket tyvärr.
Anders Nyman
 
Jag har ett tvåplanshus som skall flyttas nu i vår. 7x9 meter om det skulle vara av intresse!
 
Jag har ett tvåplanshus som skall flyttas nu i vår. 7x9 meter om det skulle vara av intresse!

Tack, inte omöjligt, är det fråga om uppmärkning & nedtimring för transport?
Hur är skicket på stommen? vem skall ta ned huset, frakta bort?
Hur mycket önskas betalt för stommen?
mvh A N
073 7025810
 
Anders G N Anders G N skrev:
Jag har ett tvåplanshus som skall flyttas nu i vår. 7x9 meter om det skulle vara av intresse!

Tack, inte omöjligt, är det fråga om uppmärkning & nedtimring för transport?
Hur är skicket på stommen? vem skall ta ned huset, frakta bort?
Hur mycket önskas betalt för stommen?
mvh A N
073 7025810
Syllvarvet kommer att bytas samt några stockar över ytterdörren som vart utsatta för fukt.
Jag hade tänkt 300.000 för nedmontering, reparationer, flytt och uppmontering. Sen går det alltid att diskutera moment och pris!
 
T timmermannen2 skrev:
Syllvarvet kommer att bytas samt några stockar över ytterdörren som vart utsatta för fukt.
Jag hade tänkt 300.000 för nedmontering, reparationer, flytt och uppmontering. Sen går det alltid att diskutera moment och pris!
Bilder ev ritning är av intresse om det finns. ungf. byggnadsår? epok i a fall.

dörrar, fönster? golvplank? eldstäder? kakelugnar?

mvh AN
 
Anders G N Anders G N skrev:
Bilder ev ritning är av intresse om det finns. ungf. byggnadsår? epok i a fall.

dörrar, fönster? golvplank? eldstäder? kakelugnar?

mvh AN
Skicka din mail så kan jag bifoga så mycket som möjligy
 
Anders G N Anders G N skrev:
anders.nyman3@outlook.com

hur gammalt är huset?
1915 är det enda som gått att utläsa från tidningarna som varit på väggarna. Annars finns inget från varken kommun eller dom som bor lokalt i trakten.
 
Tack, då har huset troligen i varje fall en hel del av de kvaliteter som upphörde efter 1920talet med funkisteknikens inträde.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.