M Mlindahl skrev:
Svar: 3.5 kg
Motivering: vi flyttade in i vårt hus för ca 2 år sen och har 3 körsbärs träd och 8 fullvuxna äppleträd.
Detta verktyg skulle underlätta markant.
3;5 kg
Jag vill vinna den då jag inte orkar beskära med motorsåg längre
 
3,5 kg
Mina höga äppelträd skulle må mycket bättre
 
Den väger 3.5 kg utan batteri.

Som släktens apa, ja kanske i dubbel bemärkelse? Så får jag alltid hjälpa till med att klippa allas frukträd på höstkanten, med denna så kan jag äntligen slippa svinga ifrån gren till gren och istället stå säker på fast mark!
 
3,5kg
Önskar vinna denna eftersom jag tycker att min nuvarande lösning med att stå på vinglig trappstege på min ojämna tomt är lika hemskt varje gång. Förr eller senare kommer man göra sig riktigt illa och det hade varit trevligt att stå på marken i fortsättningen.
 
Svar: Vikt 3,5 kg utan batteri. Vikt med batteri beror förstås på vilken storlek man kör på batteriet då Ryobi har olika stora batterier.

Motivering: Normalt brukar jag beskära träden (äpple och plommon) själv och då klättrar jag upp i träden. Men i vintras slet jag av hälsenan när jag spelade padel. Rehab är väldigt lång så i år kan jag inte klättra före sommaren. Detta verktyg hade verkligen hjälpt mig så jag fortsatt kan sköta träden själv.
 
  • Person med en ortopedisk stövel på ena foten för rehab efter en hälseneskada, står på ett mosaikgolv.
Svar 3,5kg

Jag har länge funderat på att köpa nåt liknande, inåt extra mycket då jag skadat axeln. Vi har träd efter en väg där grenar hänger över som borde fungera med denna. Säkrare på marken än uppe på en stege!
 
Svar: 3,5 kg
Vill ha en, och älskar maskiner.
 
Svar: 3,5 kg
En rejäl sekatör hade gjort jobbet mycket lättare jämfört med den fogsvans som används nu för lite tjockare grenar
 
Svar 3,5 kg utan batteriet.

Jag har ett 40år gammalt päronträd som behöver beskäras mycket.
 
Vikten är 3 5 kg. Jag vill inte att min sambo klättrar på stegar. Den här sekatören hade varit perfekt till honom.
 
3,5kg
Allstå drömmen att lätt beskära runt huset utan en massa klättrande. Nytt tak sen förra sommaren så nu vill man ju hålla lite extra rent runt om .
 
Göran.W
3,5 kg.
Det hade varit perfekt att vinna en sån så man slipper den andra hälftens gnäll och oro när jag klättrar i träden för jag inte når att beskära från stegen.
Hon anser jag är för gammal att klättra i träd.
Fast det handlar nog om mer om att hon har fibromyalgi och är beroende av att jag har alla armar och ben hela.
 
Svar: 3,5kg
Som nyinflyttade i vårt första hus saknar vi minst sagt en uppsjö av produkter. En Ryobi teleskopsekatör skulle underlätta enormt att underhålla småträden i skogsbrynet bakom huset.
 
3,5 kg

Har köpt hus ganska nyss och har en hel del att ta hand om i trädgården. Skulle verkligen uppskatta denna för att kunna ta hand om fruktträd och höga buskar.
 
3500gram väger den.

Hade varit grymt med denna när jag leker arborist
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.