E
Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
Så du menar att Wiha inte tillverkar beprövad kvalité? Har du någon insikt i detta öht? Jag kan bara konstatera att du har fel, med denna tång som ett undantag.
Pratar generellt om det dåliga kinesiska stålet som översvämmat marknaden på senare år, ja, skillnaden mörka direkt men de flesta verkar fått ordning på kvaliteten igen.
 
Citera då inte mig, och skriv hellre något som har med tråden att göra.
 
  • Gilla
MultiMan och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L
MathiasS MathiasS skrev:
speciellt om man faktiskt vet att det där instrumentet även kan mäta spänning via tången.
Och nej, det visste jag faktiskt inte, jag har inte stött på den modellen, utan bara den vanliga tidigare. Men jag fick ändå rätt på frågan, och tycker ändå att den var en slamkrypare, om inte annat än för att det var flera korrekta svar.
 
  • Haha
El-Löken66
  • Laddar…
E
Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
Citera då inte mig, och skriv hellre något som har med tråden att göra.
Nu diskuteras inte tråden utan Tommi Bs eventuella verktygsinköp. Och jag tror ingen missat det dåliga stålet som tillverkarna kände sig tvungna att använda men nu är det lite bättre blandning tror jag.

Nu släpper vi detta sidospår och Tommy B och återgår till trådens ämne; quiz.
 
Fan... bara 9 av 10. Missade på hammaren.
 
E El-Löken66 skrev:
Nu diskuteras inte tråden utan Tommi Bs eventuella verktygsinköp. Och jag tror ingen missat det dåliga stålet som tillverkarna kände sig tvungna att använda men nu är det lite bättre blandning tror jag.

Nu släpper vi detta sidospår och Tommy B och återgår till trådens ämne; quiz.
Jag försökte uttrycka mig så att du inte skulle känna något behov av att svara på mitt inlägg. Detta brus du kommer med är bara onödigt.
 
  • Gilla
  • Arg
ClasseClas och 3 till
  • Laddar…
E
Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
Jag försökte uttrycka mig så att du inte skulle känna något behov av att svara på mitt inlägg. Detta brus du kommer med är bara onödigt.
Dito.

Nu släpper vi detta sidospår och Tommy B och återgår till trådens ämne; quiz.
 
ministrömtång......................................................
 
Hemmakatten
Hmm, 4 av 10 rätt.Tycker jag är ändå lite bra. Förstår inget av el och kommer aldrig att lära mig.

Gudskelov att jag har Per Hansen, elektriker som fixat allt i huset (Tack Per!!). Jag talar om vilka funktioner jag vill ha - och Per fixar det.:)
 
harry73
Per? Borde det inte vara Pedro i Portugal? Eller bor du i norden igen?
 
  • Gilla
ullberg
  • Laddar…
Ett tips är att läsa på litet så att man blir en mer kompetent beställare.

En kunnig beställare har högre chans att bli en nöjd kund i slutänden.
 
H Harald Blåtumme skrev:
Ett tips är att läsa på litet så att man blir en mer kompetent beställare.

En kunnig beställare har högre chans att bli en nöjd kund i slutänden.
Tänker du att man behöver kunna vilka verktyg som elektrikern skall använda för att beställa el-jobb??
 
  • Gilla
[SKPG]Zamora
  • Laddar…
R Robert-san01 skrev:
Tänker du att man behöver kunna vilka verktyg som elektrikern skall använda för att beställa el-jobb??
inte för att kunna beställa, men för att kunna hänga med i tugget när man står där å hänger bakom ryggen på hantisen mellan fikarasterna.
 
  • Gilla
Robert-san01
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
inte för att kunna beställa, men för att kunna hänga med i tugget när man står där å hänger bakom ryggen på hantisen mellan fikarasterna.
"Jaha du elis, kör du med CC-22:a eller KCC-22 tång, har hört att CC är smidigare i trånga utrymmen"
 
  • Haha
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
Sedan fortsätter du med några roliga göteborgs-elektrikerskämt och avslutar med några goda råd om hur du själv brukar göra när du kopplar el. Kan inte gå fel.
 
  • Haha
  • Gilla
Lidd och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.