Hej

Lite skum fråga men kan man kapa en resårmadrass från Ikea? Vilka verktyg hade ni använt?

Om man vill ta hjälp av en expert vart går man då? Snickare? Hört om kapning med laser...
 
Jag är inte helt säker på att resårdelen är enkel att korta av...

Vad är det för problem du försöker lösa?
 
Jag har en sängram på 105 och hittar bara några få varianter som skulle passa...
 
MultiMan
Jag hade en Dux 3003 som var 105cm en gång i tiden, görs det verkligen inga madrasser längre i den bredden?

Bonellfjädrar sitter ihop genom varven medan pocketfjädrar är enskilda. Finns säkert fler varianter och ofta är det en blandning, t ex hårda bonell underst och mjuka pocket överst. Tänk på att många (alla?) madrasser har en betydligt styvare del i ytterkanterna för att hålla formen och att man ska kunna sitta på kanten utan kollaps. Tar du bort den kan nog effekten bli... obra.
 
  • Gilla
Anonymiserad 168520
  • Laddar…
SnällKyckling Kycklingen skrev:
Hej

Lite skum fråga men kan man kapa en resårmadrass från Ikea? Vilka verktyg hade ni använt?

Om man vill ta hjälp av en expert vart går man då? Snickare? Hört om kapning med laser...

Blev det någon kapning?
 
J JKrew skrev:
Blev det någon kapning?
Nej köpte en tempur istället säljes i alla storleken och otroligt bekväm. Värt vart enda krona!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.