Hej,

Då min lägenhet endast är på 50 m2 och min sambo inte uppskattar att se min lilla nördhörna, så har jag fått bygga om en gammal klädkammare på ca 4.5 m2 till ett rum där i dagsläget, en dator, skärm och stol står.
Tvärsöver så har vi en extra garderob. (ja det är lite trångt men det funkar).

Problemet som uppstår är ju givetvis att det blir väldigt varmt och jag har funderat över hur man kan hitta en lösning.

Ventilation med fläkt, är det nåt att ha?

Annars tar jag tacksamt emot tips och råd gällande vad man kan göra eller vända sig för att få bra hjälp! :)
 
BirgitS
Vi har gjort ett rum av inre delen av vardagsrummet och satt in en fläkt av typen värmeförflyttare i motsatt hörn än vad dörren är så den blåser in vardagsrumsluften och den luften passerar sen rummet och går ut under dörren.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Vi har gjort ett rum av inre delen av vardagsrummet och satt in en fläkt av typen värmeförflyttare i motsatt hörn än vad dörren är så den blåser in vardagsrumsluften och den luften passerar sen rummet och går ut under dörren.
jaså?
Hmm, kanske kan vara något!
Dörren är ju däremot mestadels stängd då jag inte vill störa min sambo! :)
 
BirgitS
Är det inte en ventilationsspringa under eller över dörren?
Det brukar det vara, men om inte så behövs det ett ventilationsgaller någonstans.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Är det inte en ventilationsspringa under eller över dörren?
Det brukar det vara, men om inte så behövs det ett ventilationsgaller någonstans.
Knappt, Det är en relativt gammal HSB lägenhet med sina egna specialmått.
Viss ventilation kanske blir men värmen är outhärdlig i rummet
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.