Jättefint, men är det inte lite overkill om man ska handtvätta för jag ser inga maskiner ;)
Skämt åsido jag gjorde min tvättstuga med epoq grejor och den håller än. Tog även några tips härifrån om tvättlinor som jag gjorde med vant och plastad vajer.
 
  • Gilla
KjellTimell
  • Laddar…
K KjellTimell skrev:
Steg 9:
Golvvärme och armering, av någon anledning har jag knappt bilder på detta steg.
Men det blevvärme i kommande tvättstuga.. Pannrummet får klara sig på spillvärme och en radiator.
[bild]

Steg 10:
Dagen D är kommen, den 27/11-2018 om man skall tro bilinformationen.
Nu är jag nästan tillbaka på ruta 1 igen. :)
[bild] [bild] [bild] [bild]
körde du 6150 armeringsnät?
 
K
Maria T Maria T skrev:
Aaaah, hoppas så att det är en bra arbetshöjd för den som ska stryka!! Jag (som den som stryker mest i hushållet) valde liknande lösning till vår då nybyggda tvättstuga 2001 - en vikbar och osynlig tvättbräda. Supersmart. Not.
Denna är cirka 92cm från golv. Har inte provstrykt något ännu, men höjden känns normal.
Hur är eran utformad? Livar den i höjd med bänkskivan?

oscarwww oscarwww skrev:
körde du 6150 armeringsnät?
Yes 6150 nät, hade ett par ark kvar sen förra etappen som jag fick användning för.
 
K KjellTimell skrev:
Denna är cirka 92cm från golv. Har inte provstrykt något ännu, men höjden känns normal.
Hur är eran utformad? Livar den i höjd med bänkskivan?


Yes 6150 nät, hade ett par ark kvar sen förra etappen som jag fick användning för.
Var fick du tag på 6150 armering? Verkar inte vara lätt att hitta samt när de väl säljs är det 5meter längder, inte helt lätt få hem i volvon, hehe
 
K
oscarwww oscarwww skrev:
Var fick du tag på 6150 armering? Verkar inte vara lätt att hitta samt när de väl säljs är det 5meter längder, inte helt lätt få hem i volvon, hehe
Har handlat från Markvaruhuset, tog 5m nät ihop med massa annat inkl. frakt.
Nu vet jag inte vart du bor, men dom säljer ju även 2,5x1,5m nät.
 
Maria T
K KjellTimell skrev:
Denna är cirka 92cm från golv. Har inte provstrykt något ännu, men höjden känns normal.
Hur är eran utformad? Livar den i höjd med bänkskivan?
Kontrollmätte precis höjden på vår infällbara strykbräda, och den är dessvärre bara 80 cm från golvet, inte undra på jag får ont i ryggen.
Den är monterad under bänken (skåpet där vasken utgör ena delen) som är 91 cm från golv, men konstruktionen att vika strykbrädan två gånger för att sen skjuta in den i skåpet gör att drygt 10 cm går förlorat.
Din lösning är mycket bättre, om vi gör om tvättstugan helt nån gång med nya bänkar och så, ska jag ha detta i åtanke.
 
Tätskiks-folie över hela badrummsgolvet eller?

Håller också på isolera källargolv och funderar om det räcker med tätskiksfolie i duschhörna och vid golvbrunn, har ju fortfarande fuktvandring längst väggarna pga ej dränerat.
 
K
oscarwww oscarwww skrev:
Tätskiks-folie över hela badrummsgolvet eller?

Håller också på isolera källargolv och funderar om det räcker med tätskiksfolie i duschhörna och vid golvbrunn, har ju fortfarande fuktvandring längst väggarna pga ej dränerat.
I mitt fall körde jag folie i duschen, samt 1 meter utanför, resten av golvet i tvättstugan vart rollat.
jag har ju utformat min duschplats som ett eget rum, där jag har som en tröskel i golvet, en nivåskillnad mot tvättstugan utanför.
 
Jag såg inte hur stor ytan var men vi har gjort samma badrum men även byggt en bastu i alträ på ca 5kvm och en glasvägg.
Vi lejde bort allt och hamnade på ca det dubbla. Tog ca 2 m med väntetid på material etc etc. Sjukt dyrt men blev jäkligt fint.
samma material i stort sett som du valt! Vi måste kollat i samma tidning! ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.