major_tom major_tom skrev:
låter klokt tänkt att bevara så mycket av köket som möjligt! men går antagligen ändå att flytta på det tänker jag?
Det går det säkert, aldrig renoverat något själv dock så vet inte hur pass stort projekt jag vill ta på mig. Det är källare under detta plan med om det spelar in.
 
quelli quelli skrev:
Har inga mått tyvärr, men bilder. Finns ju som sagt en dusch på övervåningen, men tyckte den var lite liten så ville utforska andra möjligheter.

[bild]
[bild]
Fin lampa i hallen. Förresten gillar jag hallen också.
 
  • Gilla
quelli
  • Laddar…
BirgitS
quelli quelli skrev:
Det är källare under detta plan med om det spelar in.
Då brukar det bli lättare att dra om vatten och avlopp. Apropå det så behöver du kolla var stammarna upp till badrummet där uppe går så att de kan fortsätta att gå på samma ställe utan att det blir konstigt där nere.
 
quelli quelli skrev:
Det går det säkert, aldrig renoverat något själv dock så vet inte hur pass stort projekt jag vill ta på mig. Det är källare under detta plan med om det spelar in.
Går det att göra ett större badrum i källaren? Eller är det väldigt lågt i tak?
 
Jiji Jiji skrev:
Går det att göra ett större badrum i källaren? Eller är det väldigt lågt i tak?
Det skulle eventuellt gå att göra, men då stora sovrummet är på våning 2 så känns det som att jag inte vill ha badrum där.
 
BirgitS
Det finns en del trådar där folk har gjort fina och rymliga badrum under snedtak.
 
  • Gilla
Jiji
  • Laddar…
quelli quelli skrev:
Det skulle eventuellt gå att göra, men då stora sovrummet är på våning 2 så känns det som att jag inte vill ha badrum där.
Det är ju en vanesak naturligtvis men också lite beroende på hur källaren ser ut i övrigt. Jag har vänner som har en väldigt fin dusch i källaren och när jag varit gäst där måste jag säga att det inte alls kändes jobbigt att gå ner i källaren och duscha. Men det är en fin källare i så det är som att gå inne.

Jag har föresten själv bott i ett hus med badrum i källaren och sovrum på andra våningen, när jag var tonåring. Det var visserligen ett fint badrum men vägen dit var källare med trädgårdsredskap och cyklar och annat så det var lite annorlunda.
 
Behöver vardagsrummet vara så stort som det är idag?
Ett alternativ är att skapa ett nytt sovrum i hörnet brevid köket.
Befintligt sovrum görs om till nytt badrum och nuvarande badrum används till förvaring eller större entre
 
M Mats skrev:
Behöver vardagsrummet vara så stort som det är idag?
Ett alternativ är att skapa ett nytt sovrum i hörnet brevid köket.
Befintligt sovrum görs om till nytt badrum och nuvarande badrum används till förvaring eller större entre
Vill ha vardagsrummet så stort, en del av charmen som gjorde att jag köpte huset.
Ska bo in mig ett tag efter inflytt och känna efter vad jag prioriterar och vad som är möjligt.
 
  • Gilla
Mats
  • Laddar…
quelli quelli skrev:
Vill ha vardagsrummet så stort, en del av charmen som gjorde att jag köpte huset.
Ska bo in mig ett tag efter inflytt och känna efter vad jag prioriterar och vad som är möjligt.
Det är en mycket klok tanke. Lär känna hus och trädgård först - ändra senare. Det var en läxa jag lärde mig i föräldrahemmet där vi pga lokala vindförhållanden hade minst en-två dm mer snö än grannen 30 meter bort
 
  • Gilla
Johannes Hultman och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.