Vi vill ha två badrum på nedervåningen, ett litet badrum (ej handikappanpassad) till gästerna och ett större till oss själva, där själva badrummet är handikappanpassad men på vägen dit ska det igenom ett sovrum och walk-in-closet. Kommer man få detta godkänt? Ritad planlösning med sovrum, walk-in-closet och föreslagen plats för två badrum.
 
Det stämmer inte alltid det som står där. T ex så står det där att man inte får ha diskmaskinen mellan häll och ho men när jag hade telefonmöte med handläggaren så sade han att det är ok och även fått det skriftligt bekräftat. Har inte tid för telefonmötet förrän nästa vecka så jag undrar om det är något som har fått igenom det eller vet om det är ok eller ej
Ritning av en planlösning med sovrum, garderober och dörröppningar, markerat för diskussion om köksplanering.
 
BirgitS
För att svara på sånt måste man nog veta hur dörrarna går, hur brett det är och om det går att ta bort garderober om behovet skulle uppstå. Om det är dörrar i modul 9 och det går att ta bort garderober vid dörröppningarna så att det blir 120 cm fri bredd så har jag svårt att se att det inte skulle gå för då är det ju som vilken korridor som helst.
 
  • Gilla
Alex Holmén
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
För att svara på sånt måste man nog veta hur dörrarna går, hur brett det är och om det går att ta bort garderober om behovet skulle uppstå. Om det är dörrar i modul 9 och det går att ta bort garderober vid dörröppningarna så att det blir 120 cm fri bredd så har jag svårt att se att det inte skulle gå för då är det ju som vilken korridor som helst.
Tack igen Birgit. Det är 90 cm skjutdörrar och garderoberna går att ta bort
 
BirgitS
Då har jag svårt att tro att det är något som de kan invända mot utan då bör ju kraven för korridor och dörrar kunna uppfyllas.
 
  • Gilla
Alex Holmén
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Då har jag svårt att tro att det är något som de kan invända mot utan då bör ju kraven för korridor och dörrar kunna uppfyllas.
Tack än en gång
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.