vi har tittat på många olika hus försäljare och tyckte att hjältevadhus har jätte fina hus.
nu undrar jag om det är flera som har byggt husen och vad tycker ni om stadaden?
kanon fina hus och mycke med tillval ochså.
jag skulle vilja veta priserna på husena med grunden + inred överv.
dom husena som jag har tittat på är sjögården och björken .
skulle helst villa veta vad dom alla kostar.
är tacksam för alla svar jag får..
 
Stafansgården utan grund ca 1 500 000 grunden ca 200 000-250 000 sek (fritt ur huvudet men 1900 sek per kvm byggyta)
Modefierat Björken inkl garage (specialare som säljs i västsverige och skåne) 1 439 750 sek grunden kostar 230 000.

Det som stör mig är att de tar 366 000 i runda slängar för att göra klart ovanvåningen det känns som att det finns en hel del luft i den kalkylen när andra räknar med 250 000-300 000

Kiakde i ett av deras demohus idag och det var första gången som jag såg LÄCKRA vinyltapeter i badrummet.... :)
 
1 439 750, det tyckte jag lät "billigt" för Björken.
Vad får du då höll jag på att säga, avlopp osv? Grunden ingår inte förstod jag.
Är det nyckelfärdigt, eller bygger du själv?

Är väldigt inresserad av Björken...
 
Hej!

Vi byggde ett Björken utanför Göteborg förra året. Det kostade inkl grund
ca 1 680 000 (grúnden ca 200 000). Tillval vi gjorde var materialpaket till övervåningen 130 000 kr, rostfritt kök, klädkammare under trappan, kamin.

Förövrigt kan jag säga att vi är helnöjda med allt, huset, bemötandet och servicen. Vid slutbesiktning hade vi ca 5 anmärkningar, med andra ord knappt något. Jag har kollegor som byggt andra dyrare hus från Finndom, och där handlade det om 50-60 fel. Vad gäller kvaliten så är den helt ok. Kanske inte helt som Willa Nordic men prislappen är å andra sidan en annan.

/Pelle
 
tullemannen skrev:
1 439 750, det tyckte jag lät "billigt" för Björken.
Vad får du då höll jag på att säga, avlopp osv? Grunden ingår inte förstod jag.
Är det nyckelfärdigt, eller bygger du själv?

Är väldigt inresserad av Björken...
Det är i princip allt utom grunden.
Självklart tillkommer byggkreditiv kvalitestansvarig mfl "kringkostnader" men annars är det rätt komplett.
Dock tillkom visst 10 000 för container med mera.
Är ett special hus som de ritat i halland.
Maila mig så kan du få skisserna.
Tror inte det blir detta för oss då jag inte gillar layouten på det (samt de dubblar tomtpriset på tomten som de ägt i 2 mpnader och snodde mitt framför mina ögon men det är en annan sak och ja jag är långsint)

Annars tror jag det är rätt bra hus för pengarna. :)
 
Stellemark skrev:
Det som stör mig är att de tar 366 000 i runda slängar för att göra klart ovanvåningen det känns som att det finns en hel del luft i den kalkylen när andra räknar med 250 000-300 000
Om ni har möjlighet så inred övervåningen själva. Till vårt Björken, 3 sovrum + allrum, har det gått på 100ksek, helt färdigställt. Badrummet återstår. Det finns en del pengar att göra....

I dom pengarna ligger ändå golv för 18.000, målning & färg 14.000 samt elmateriel/arbete för 10.000.
 
Byggde ett Hjältevadshus (Mogården) för 2 års sen. Priset för bara huset (oinredd övervåning) var 1.181.000:-
Vi valde isolerad övervåning samt lite andra tillval och hamnade på ca 1.300.000, totalt med tomt, gräv/schakt, vatten/avlopp, el/tele m.m m.m. landade vi på totalt 1.850.000:-
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.