Hej,
Har länge letat efter skutdörrbeslag, dvs infällda lyftbeslag eller liknande. Efter otaliga googlingar och telefonsamtal är allt jag lyckats hitta tunna utanpåliggande dörrbeslag. Har hört med olika dörrtillverkare men ingen vill uppge var dom köper sina beslag. Är det någon som vet var man får tag på riktiga skjutpartibelag eller kan kika på fabrikatet på sina egna skjutdörrar så man kan spåra dom den vägen?
Håller på att bygga en villa till mig själv och det finns mycket pengar att spara om man kan tillverka fönster och dörrar själv.
Vore tacksam om någon kunde peka mig i någon riktning!
/T
 
LekrotH Torkel H skrev:
Hej,
Har länge letat efter skutdörrbeslag, dvs infällda lyftbeslag eller liknande. Efter otaliga googlingar och telefonsamtal är allt jag lyckats hitta tunna utanpåliggande dörrbeslag. Har hört med olika dörrtillverkare men ingen vill uppge var dom köper sina beslag. Är det någon som vet var man får tag på riktiga skjutpartibelag eller kan kika på fabrikatet på sina egna skjutdörrar så man kan spåra dom den vägen?
Håller på att bygga en villa till mig själv och det finns mycket pengar att spara om man kan tillverka fönster och dörrar själv.
Vore tacksam om någon kunde peka mig i någon riktning!
/T
https://www.bole.se/husky-900-mm-do...EhkVPAkv8t2fTxNaWeeg_V3vVinqsMTcaAk9MEALw_wcB

Stabil och bra, bra leverans med. Men går nog inte att täta för ytterdörr...
 
Nja, Det är den tunna utanpåliggande varianten man hittar överallt.
Jag söker kraftiga infällda som t.ex Hajom m.m. använder.
 
LekrotH Torkel H skrev:
Nja, Det är den tunna utanpåliggande varianten man hittar överallt.
Jag söker kraftiga infällda som t.ex Hajom m.m. använder.
hur menar du? Denna är för att bygga in i vägg, motsvarande pocketkarmar.
 
H hapazard skrev:
hur menar du? Denna är för att bygga in i vägg, motsvarande pocketkarmar.
Tänker på en variant där man vrider handtaget, då lyfts hela glaspartiet antingen ut eller upp och glaspartiet gåt att glida i sidled. Det är kraftiga skenor som tål dörrar på flera hundra kilon.
 
  • Gilla
hapazard
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.