Jag har köpt ett skrivbord (IKEA HILVER) som jag hade tänkt fästa ett par högtalarstativ på samt bygga en utdragbar hylla för en keyboard. Skivan är i bambu med "bikakemönstrad pappersfyllning" så är det ens rimligt att tänka sig att det skulle fungera? Man har väl egentligen bara yttersta tunna trälagret att jobba med då gissar jag? Eller går det att stärka upp det på något sätt?

Benen är iofs skruvade men då misstänker jag att hörnen på något vis är förstärkta.

Alternativet är att jag skaffar en annan skiva men jag tyckte om det här skrivbordet så det vore schysst om det gick att fixa! T.ex IKEA ÖVRARYD men den är egentligen lite för stor och då skulle jag i så fall vilja "chamfra" sidorna på ett liknande sätt och den typen av utrustning (eller kunnande... :) ) har jag inte.

3D-rendering av ett hembudio med bambubord, högtalarstativ, monitor, och en utdragbar keyboardhylla.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
J JohanVSF skrev:
Jag har köpt ett skrivbord (IKEA HILVER) som jag hade tänkt fästa ett par högtalarstativ på samt bygga en utdragbar hylla för en keyboard. Skivan är i bambu med "bikakemönstrad pappersfyllning" så är det ens rimligt att tänka sig att det skulle fungera? Man har väl egentligen bara yttersta tunna trälagret att jobba med då gissar jag? Eller går det att stärka upp det på något sätt?

Benen är iofs skruvade men då misstänker jag att hörnen på något vis är förstärkta.

Alternativet är att jag skaffar en annan skiva men jag tyckte om det här skrivbordet så det vore schysst om det gick att fixa! T.ex IKEA ÖVRARYD men den är egentligen lite för stor och då skulle jag i så fall vilja "chamfra" sidorna på ett liknande sätt och den typen av utrustning (eller kunnande... :) ) har jag inte.

[bild]

Utdragslådan går säkert bra, du kan ju skruva och limma beslagen. Högtalarstativen ser besvärligare ut, iaf så smäckra. Du kan inte använda vägghyllor (eller högtalarfästen för vägg) för dem istället?
 
H hapazard skrev:
Högtalarstativen ser besvärligare ut, iaf så smäckra. Du kan inte använda vägghyllor (eller högtalarfästen för vägg) för dem istället?
Genomgående skruv till högtalarna med muttrar/brickor på undersidan.
 
K Kane skrev:
Genomgående skruv till högtalarna med muttrar/brickor på undersidan.
Ja, fast du måste fortfarande spänna emot, och då kan skivan vara för tunn.
 
  • Gilla
JohanVSF
  • Laddar…
H hapazard skrev:
Ja, fast du måste fortfarande spänna emot, och då kan skivan vara för tunn.
Större bricka/brickor på undersidan. Eller plåt med samma storlek som stativets fot.
 
  • Gilla
JohanVSF
  • Laddar…
K Kane skrev:
Större bricka/brickor på undersidan. Eller plåt med samma storlek som stativets fot.
Jo, jag har tänkt på något sådant. Var skaffar man sådan plåtplattor i så fall?

Den här snubben fäster LACK hyllan på en annan större LACK (som ju har samma typ av fyllning) men jag tycker det ser lite oroligt ut. Hans högtalare verkar dock lite nättare som det ser ut.

Vit hylla förstärkt med metallplattor och stödben, bredvid en krukväxt, med blålila bakgrundsbelysning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.