Vart kan man köpa fallskivor?
 
ThomasLindgren skrev:
Vart kan man köpa fallskivor?
:-?
 
K
Det var länge sen jag såg såna. Tror inte de blev nån kioskvältare, men kolla på LUX-skivorna från KGC. Dem vet jag att de har sen är det bara att hitta närmaste återförsäljare.
 
Hur gör man annars fall i badrummet?
 
K
Spacklar.
 
ktm250 skrev:
Spacklar.
Och om man inte kan/vill det?
 
K
Ja du... missuppfatta mig rätt nu :)

Om man inte kan så anlitar man nån som kan.

Om man inte vill så har man ett badrum med plana golv som inte är godkänt som våtrum och man får skrapa ner vattnet i brunnen istället för att det rinner dit själv.
 
Eller så skaffar man fallskivor. Svärfar är snickare och han säger att de alltid gör så. Men de kostar en hel del så jag vill veta vilka olika som säljer dem. Eller om det finns andra metoder förutom att spackla. Han nämnde nåt om att hugga ner bjälklaget några cm och använda plyfa.
 
  • Gilla
Stugägare Håkansson
  • Laddar…
Säger han att de alltid gör så? Jag har faktiskt aldrig stött på det. Och att bygga ett runt fall med plyfaskivor verkar fruktansvärt svårt. Ska du sen ha keramik på golvet så måste du ändå antingen spackla eller lägga gips över plyfan, och jag tror inte du får till gipsen på ett vettigt vis. Om jag var som du så skulle jag göra som alla andra utom din svärfar gör, spackla. Det är inte svårt.
 
Han säger att de/han kör med fallskivor ja.
Min svåger säger dock att man ska spackla så det får nog bli han som fixar det.
 
monikaw skrev:
Är det denna du söker?
[länk]
Precis, men det är ju dåligt med återförsäljare.
 
I min oinredda övervåning så hade husfirman förberett med fall genom att hyvla av någon centimeter i bjälklaget samt använda någon typ av fallskiva.

Eftersom jag inte ville ha avloppet där det satt samt ha klinkers så gjorde jag om allt genom att ta bort deras fall och ersätta detta med ett rakt golv av 22 mm spån. På detta vart det sedan 13 mm golvgips och flytspacklat fall.

/Gojan
 
ThomasLindgren skrev:
Precis, men det är ju dåligt med återförsäljare.
Ja de har inte så gott om återförsäljare men visst finns de. Såg att de har återförsäljare på min ort iaf.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.