Har hittat mögel I taket i mitt garage 2 mindre fläckar som är runt hål där det suttit något tidigare, verkar mest vara ytligt på gipsen, men vad bör jag göra för att fixa till detta ? Ta bort hela den gipsskivan och se hur det ser ut under ? Eller bara tvätta och täta hålen ? Mögel på vita garage taket kring ett hål, mögelfläckar är synliga på gipsskivan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Hur stor är skadan?
 
E etompau skrev:
Hur stor är skadan?
Som en fotboll ungefär
 
Spackla igen hålet/hålen, tvätta rent, ev måla.
Avvakta och se vad som händer.
 
  • Gilla
Ronniw
  • Laddar…
Jag hade nog vart nyfiken på hur det ser ut ovanför skivan, skulle ta bort en rejäl bit och satt nytt.
 
  • Gilla
tergo och 1 till
  • Laddar…
Stefan N Stefan N skrev:
Jag hade nog vart nyfiken på hur det ser ut ovanför skivan, skulle ta bort en rejäl bit och satt nytt.
Lutar åt det faktiskt vill ju veta vart det kommer från och hur man förebygger att det kommer tillbaka ,
 
R Ronniw skrev:
Lutar åt det faktiskt vill ju veta vart det kommer från och hur man förebygger att det kommer tillbaka ,
Uppdatering , tycker det ser ok ut under , haft lite möss i isoleringen kanske men.inget mögel Öppet tak med synliga träbjälkar och gul isolering, tecken på möss, inget mögel synligt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Böja med att mäta fuktigheten i luften. Jag fick ca 5 kvadratmeter mögelfläckar i mitt garagetak sedan jag satt in en ny fin motorstyrd Hörman-port som inte släppte in samma mängd luft som den gamla. Jag löste detta genom tvättning med Klorinblandning, övermålning med en spray som förseglade mögel och därefter en strykning med takfärg. Sedan satte jag in en Woods avfuktade och ställde den på ett läge där den gav högst 75 % RH och vips så var miljön i garaget märkbart bättre än tidigare. En avfuktare drar inte mkt el.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.