Kommer flyga runt i luften flera månader efter att du är klar med rivning
 
Lyckas du få bort spikarna utan spräcka plattorna så är det nog lite overkill att svabba.

i praktiken kan du nog mala ned skivorna utan skydd, så länge du inte gör det dagligen i några år. Men risken är inte noll, även om den är liten. Så det vore en onödig risk att inte ta till enklare skyddsåtgärder.
 
  • Gilla
mikethebik och 1 till
  • Laddar…
D Daniel__s skrev:
Kommer flyga runt i luften flera månader efter att du är klar med rivning
Eternitskivor flyger inte särskilt länge.
 
  • Gilla
MagicFingers och 2 till
  • Laddar…
Nu har jag tagit bort alla skivor som jag kom åt. Status är att det dammade i stort sett ingenting. Det lilla damm som uppkom kom från att jag bröt skivorna för att få plats med dem i två lager plast som är regeln (i Stockholm).

Rummet är sopat och ska köra en tvätt och dammsugsvända imorgon och sen är tanken att komma ikapp med det jag egentligen skulle göra ‍♂️
 
  • Gilla
Matte84 och 1 till
  • Laddar…
mattssok mattssok skrev:
Nu har jag tagit bort alla skivor som jag kom åt. Status är att det dammade i stort sett ingenting. Det lilla damm som uppkom kom från att jag bröt skivorna för att få plats med dem i två lager plast som är regeln (i Stockholm).

Rummet är sopat och ska köra en tvätt och dammsugsvända imorgon och sen är tanken att komma ikapp med det jag egentligen skulle göra ‍♂️
Använd inte hushållsdammsugaren till att sanera asbest bara...
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.