N nybyggarn3 skrev:
Det ligger något i det. Dock känns det som att de dyrare lägena hittas inom korta avstånd till städerna. Har dålig koll på Piteå men bor själv utanför Umeå. Visst finns det dyra lägen nära stan men om man jämför med centrala strandtomter i Stockholm/Göteborg så lär de ju framstå som billigt.

En stor fördel med Norrlandskusten är att det är glest mellan husen på många ställen. Tack vare strandskyddet är det långt mellan de riktiga guldlägena som går att bygga på. Det lär ju gälla glesare delar av kusten även i södra Sverige.
nu vett inte jag men är inte kusten där uppe väldigt grund svårt att lägga till med båt
 
M maria01 skrev:
nu vett inte jag men är inte kusten där uppe väldigt grund svårt att lägga till med båt
Djupet varierar mellan olika delar av norrlandskusten. Högakusten är ju inte direkt känd för att vara grund. Här i Västerbotten är det desto flackare. Man får välja hamn utifrån båt. Svårt att lägga till eller inte beror nog mest på skepparen.
 
Om man köper hus med sjötomt så vill man ju kunna lägga till vid egen brygga
 
  • Gilla
nybyggarn3
  • Laddar…
M maria01 skrev:
nu vett inte jag men är inte kusten där uppe väldigt grund svårt att lägga till med båt
Knappast jämfört med ett ställe som Halland va? Jag känner exempelvis ingen som har så bra kondition att de tagit sig så långt ut i vattnet vid Tylösand att de inte bottnat.
 
  • Gilla
nybyggarn3
  • Laddar…
M maria01 skrev:
Om man köper hus med sjötomt så vill man ju kunna lägga till vid egen brygga
Går fint hos mig förutsatt att fartyget inte är allt för djupgående. Ska du ha segelfartyget vid egen brygga Västerbotten en felsatsning.
 
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Knappast jämfört med ett ställe som Halland va? Jag känner exempelvis ingen som har så bra kondition att de tagit sig så långt ut i vattnet vid Tylösand att de inte bottnat.
Förstår inte vad du menar
 
Vad är det du inte förstår, att jag tycker att det är långgrunt på södra västkusten? Nu är det iofs inte riktigt hemmaplan för mig, men sjötomt med möjlighet till bra båtplats måste vara mycket lättare att hitta i större delen av Östersjön än i exempelvis Halland. Bohuslän är väl dock bättre därvidlag.
 
  • Gilla
maria01
  • Laddar…
harry73
Vad ses om lommabukten?
 
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Vad är det du inte förstår, att jag tycker att det är långgrunt på södra västkusten? Nu är det iofs inte riktigt hemmaplan för mig, men sjötomt med möjlighet till bra båtplats måste vara mycket lättare att hitta i större delen av Östersjön än i exempelvis Halland. Bohuslän är väl dock bättre därvidlag.
Jag håller med dig mer södra delarna då i Östersjön
 
harry73 harry73 skrev:
Vad ses om lommabukten?
Kan inte vara biligt där
 
M maria01 skrev:
Jag håller med dig mer södra delarna då i Östersjön
Så är det kanske. Isarna ligger alltid när jag är i Norrland, så har ärligt talat inte koll på det kustnära djupet norr om kvarken, men så illa trodde jag inte att det var.
 
harry73
M maria01 skrev:
Kan inte vara biligt där
Men väldigt långgrund
 
  • Gilla
maria01
  • Laddar…
A
M MoveMe skrev:
Jag har under längre tid letat efter tomter nära kusten eller med högt läge där man ser havet. Jag bor för närvarande nära Kungsbacka. Vad jag undrar över är varför det känns som att Västkustens tomter är mycket dyrare än Östkusten? Då räknar jag inte med Stockholm då, men tex Kalmar, Öland, Västervik. Tänker mig att även om Uddevalla kanske är lite billigare än resten av Västkusten så tycker jag priserna är mycket bättre på Östkusten, vet någon varför?
Hej, kolla Gertrudsvik, Västervik, samt Horns Strandväg Västervik, fina tomter vid havet, minuter från Vävik. 1,45min t Kalmar o flygplats, samt direkttåg till köpenhams flygplats. dryga timmen till Norrköping. Tomter i Norrköping finns i krokek, och Mauritzberg. Vi bygger i Gertrudsvik. Lycka till. E
 
  • Gilla
maria01
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.