Hallå allesammans!

Vi vill riva vår vägg i sovrummet, reglarna ska stå kvar för på andra sidan väggen är vårt badrum. Finns det något bättre sätt att ta ner väggen i sovrummet än att gå loss med tigersåg? Problemet är att i väggen går det en massa vattenrör.

Postar en bild på hur det ser ut, tilläggas ska det göra att vi renoverade för 3 år sedan och vi hade några jä..a klåpare till firma, Golv & Kakel Byggservice i Halmstad, denna bild fick jag efter det att renoveringen var klar, och som ni kan se ser det inte så positivt ut.

Alla tips mottages
 
  • Gipsvägg med uppskuret hål som visar vattenrör och kablar inuti regelverket.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
JanneJanne123
Du vill riva väggen, men reglarna ska vara kvar och på andra sidan är badrummet? Är inte säker på att vi delar definition av vad riva vägg innebär, men låter opraktiskt att ha en badrumsvägg som bara består av reglar.
 
Jag behövde göra samma för ett antal år sen.
Köpte på Jula nått som hette precision cirkelsåg.
Liten cirkelsåg där man kunde ställa sågdjupet max 12mm. Då kan man såga antingen precis genom eller nån mm om ni är rädda att träffa ett rör och sen knacka bort biten.
Så kan man arbeta bort väggen bit för bit.
 
T TheGame skrev:
Jag behövde göra samma för ett antal år sen.
Köpte på Jula nått som hette precision cirkelsåg.
Liten cirkelsåg där man kunde ställa sågdjupet max 12mm. Då kan man såga antingen precis genom eller nån mm om ni är rädda att träffa ett rör och sen knacka bort biten.
Så kan man arbeta bort väggen bit för bit.
tack ska du ha, den hade jag missat helt ska kolla på det
 
JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
Du vill riva väggen, men reglarna ska vara kvar och på andra sidan är badrummet? Är inte säker på att vi delar definition av vad riva vägg innebär, men låter opraktiskt att ha en badrumsvägg som bara består av reglar.
asså riva väggen kanske var fel term men jag vill ta bort vår sida av väggen, för att göra om det på vår sida
 
T Tille82 skrev:
tack ska du ha, den hade jag missat helt ska kolla på det
Kollade precis själv på Jula, den verkar inte finnas i deras sortiment (typiskt för jag behöver ny klinga) men det finns väll liknande eller på nått annat ställe. (y)
 
  • Gilla
Tille82
  • Laddar…
jag ki
T TheGame skrev:
Kollade precis själv på Jula, den verkar inte finnas i deras sortiment (typiskt för jag behöver ny klinga) men det finns väll liknande eller på nått annat ställe. (y)
jag kikade med precis och såg att den inte fanns, får leta vidare
 
Varför vill ni ta bort skivorna?
 
Är det tappvattenrör till vänster?
 
nej det är vattenrör som går till vårt element vi har på övervåningen
 
Öhhh skruva bort skruvarna och lyft bort gipsskivorna? Varför? Vad göra sen?
 
Så här ser det ut med frilagt bjälklag (innan de klantade till det och färdigställde utan att tänka på höjden).

Öppet bjälklag med synlig isolering och rörledningar i ett pågående byggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bjälklag med synliga träbjälkar och isoleringsmaterial vid en pågående renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.