Hej

Vi har en inredd källare i vårat hus med Nivell system i både väggar o golv men i dotterns rum i källaren vill vi nu sätta sk interiörpanel i taket 6*620*2390 och frågan jag ställer mig
1) måste jag sätta upp läkt först i betongtaket ? tanken är att slippa slå i betongspik och bara limma med sättlim, typ PL600 el liknande
2) behövs ångspärr ? när det finns rum ovanför..
Känner mig urbota dum på det här området
 
HammarClark HammarClark skrev:
Dubbelhäftande tejp, jättesmidigt. Och en cykelhjälm till dottern
Synd, nog för att jag skrev att jag var urbota dum men inte så dum, hade förväntat mig seriösa svar i detta forum
 
Hej Kör med spikplugg, 4mm, borrahål i glespanel, ca 60 cc, Då blir det som en borrmall för din betongborr, tryck in plugg och slå in de med hammare. Ingen fuktspärr
 
H håbbe1961 skrev:
Hej Kör med spikplugg, 4mm, borrahål i glespanel, ca 60 cc, Då blir det som en borrmall för din betongborr, tryck in plugg och slå in de med hammare. Ingen fuktspärr
Hej, hur menar du nu, att jag skall ha läkt eller att jag skall spika rakt igenom skivorna ?
Saken är den att jag vill ogärna ha läkt då takhöjden redan är låg så frågan kvarstår, kan man limma upp skivorna direkt på betongen, eller är risken att det på ngt sätt möglar då luftspalt kommer att saknas.
 
Finns panelclips om du är rädd för takhöjden.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.