D Daaaaaniel skrev:
Jag hade köpt denna istället:
[länk]

Den är från Bosch hantverksserie.

Bra maskin och bra pris.
Den maskinen lever längre än en lägenhetsinnehavare.
Hej
håller med! har gått ifrån Bosch gröna serie och går numera på den blåa. Är helt klart bättre grejjor.
 
D Daaaaaniel skrev:
Jag hade köpt denna istället:
[länk]

Den är från Bosch hantverksserie.

Bra maskin och bra pris.
Den maskinen lever längre än en lägenhetsinnehavare.
Det blir nog denna! Har du köpt via amazon tidigare? Väldigt billigt jämfört med övriga nämligen.
 
Ska du bara borra enstaka hål ibland kan det vara lika lätt att hyra en maskin via Clas Olsson eller Hygglo, ffa i en lägenhet. Om du trots allt vill ha en egen duger en inte alltför påkostad. Min slitvarg från Biltema har aldrig gått bet på säkert 10 år nu. Oavsett vilken du köper kan du hyra ut den flitigt på Hygglo och finansiera köpet.
 
Mikael_L
TomRosen TomRosen skrev:
Det blir nog denna! Har du köpt via amazon tidigare? Väldigt billigt jämfört med övriga nämligen.
Ja blått är fint.
Jag har än så länge inte blivit besviken på någon blå maskin (begränsat till märket bosch då).
Men jag var rätt nöjd med den gröna skruvdragaren också, då jag hade en sådan i några år, fick även vara med mycket i husbygget.
Jag har en 2-växlad grön bosch 230V-borrmaskin också, har också funkat prima, men den är inte så mycket använd, men däremot tungt, hålsågar och blanda spackel och fix och sånt.
Och en grön multimaskin också, PMF180, som har gjort det den ska.

Sen finns det en blå sticksåg, en blå handöverfräs, en blå liten 10,8V dragare, jag hade även en blå borrhammare med typ 1,7J som mycket oturligt försvann på ett jobb.
Så nog finns det några Bosch här, i blandade färger, ingen som jag funderar på att byta ut för alla gör sitt jobb bra.
 
H
D Daaaaaniel skrev:
Glöm inte köpa BRA borrar också.
Gå inte och köp en kanonmaskin och sen försöker du borrar med en blyertspenna från biltema.

Förslag:
[länk]

Dessa klarar även armeringsjärn i betongen vilket alla borrar inte gör.
Haha vafan, har sett dessa gå för 1000 spänn begagnat på tradera.
Helt sjuka andrahandspriser där.
 
Mikael_L Mikael_L skrev:
Ja blått är fint.
Jag har än så länge inte blivit besviken på någon blå maskin (begränsat till märket bosch då).
Som en motpol så kan jag nämna att jag har en handfull ganska nya blåa Bosch och de har inte på något sätt imponerat. De går från ok till riktigt dåliga. Den elhandmaskin jag är mest nöjd med är nog en dewalt slagborr. Men även den har idiotfel som att lysdiodens sken döljs av chucken. Ingen aning vad jag skulle köpa idag. Misstänker att västvärldens kvarvarande företag känner pressen från billigt skit från kina och försöker förbilliga allt så mycket det någonsin går.
 
Ja det där med lyset känner jag igen!
Den bästa jag hade på det viset var en ganska billig maskin från Jula, där lyset sattnere på batterifästet och därför lös lite snett nedifrån så man inte skymde sig själv. Men den hade ingen ork istället
 
TomRosen TomRosen skrev:
Det blir nog denna! Har du köpt via amazon tidigare? Väldigt billigt jämfört med övriga nämligen.
Hag beställt massvis från Amazon sen den svenska sidan dök upp. Massa tänger från knipex. En spikpistol från Makita. Playstationspel. Leksakshästar etc. Aldrig nå problem än så länge för min del iaf :)

Och ja. Många gånger är det väldigt billigt. Typ halva priset jämfört med andra butiker är inget ovanligt....
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.