Hej! Skall måla om nytt hus som just nu har grundmålad panel. Är på jakt efter en prisvärd, lättarbetad hållbar färg som täcker bra.

Har läst i tidigare trådar från 2018 men vissa av de tips som ges där har utgått.

Så har ni egna erfarenheter eller vet vilka målarfärger som håller och inte kostar skjortan eller förvandlas till en mossvägg mottager jag gärna era tips!!

Tack
 
Mats-S
Hej!

Numera kör jag Rusta Premium Fasadfärg både på sommarhuset (utsatt läge nära Vänern) samt på villan hemma i Sollentuna.
Mycket prisvärd, täcker bra, lätt att måla, håller bra över åren :)

jag vet vad du tänker ... Rusta? Inte "fina gatans" färgval direkt ... jag tänkte likadant men efter att dom placerat sig högt upp på Folksams färgtest tyckte jag det var värt att prova, har inte ångrat mig :) Priset är oslagbart dessutom.

Läs här:
https://nyhetsrum.folksam.se/sv/201...tomhusfarger-far-godkant-i-folksams-fargtest/
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
A
Mats-S Mats-S skrev:
Hej!

Numera kör jag Rusta Premium Fasadfärg både på sommarhuset (utsatt läge nära Vänern) samt på villan hemma i Sollentuna.
Mycket prisvärd, täcker bra, lätt att måla, håller bra över åren :)

jag vet vad du tänker ... Rusta? Inte "fina gatans" färgval direkt ... jag tänkte likadant men efter att dom placerat sig högt upp på Folksams färgtest tyckte jag det var värt att prova, har inte ångrat mig :) Priset är oslagbart dessutom.

Läs här:
[länk]
Bra att du är nöjd!,visst var det ett kanske oväntat testresultat,Rusta och Biltemafärger i toppskiktet:)
Billigt behöver inte alltid vara sämre mao,däremot brukar billiga väggfärger inomhus ofta vara väldigt utspädda,med dålig täckning.
 
  • Gilla
DeniceW
  • Laddar…
G
Målade om köksväggarna med Rustas Nyans förra året. Blev jättebra, en rollning. Målade sovrum med Rusta Nyans full matt edition, två rollningar, blev också bra fast luktar starkt i flera veckor. Målat om tak med Rusta tak pro. En rollning bra resultat.
 
  • Gilla
DeniceW
  • Laddar…
Mats-S Mats-S skrev:
Hej!

Numera kör jag Rusta Premium Fasadfärg både på sommarhuset (utsatt läge nära Vänern) samt på villan hemma i Sollentuna.
Mycket prisvärd, täcker bra, lätt att måla, håller bra över åren :)

jag vet vad du tänker ... Rusta? Inte "fina gatans" färgval direkt ... jag tänkte likadant men efter att dom placerat sig högt upp på Folksams färgtest tyckte jag det var värt att prova, har inte ångrat mig :) Priset är oslagbart dessutom.

Läs här:
[länk]

Jag kikade med på det men verkar utgått ur sortimentet? Finns inte på hemsidan iallafall
 
Mats-S
D DeniceW skrev:
Jag kikade med på det men verkar utgått ur sortimentet? Finns inte på hemsidan iallafall
hmm ... ser det nu också. Jag köpte en laddning i somras senast, kanske problem pga pandemin(?)
 
Kontaktade dem och det kommer förhoppningsvis in i vår! Vi hoppas på det!
 
Mats-S
D DeniceW skrev:
kommer förhoppningsvis in i vår
puhhh ... då kan jag köra med den på snickarboden på sommarstället som jag ska bygga i år.
Tack för researchen Denice (y)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.