Ska Byggahus testa snöslungor?

  • Antal röster
    25
C cpalm skrev:
Utan att ha räknat på det känns det spontant som att ni räknade väldigt fel någonstans :thinking:
Tills någon annan räknat så litar jag på Useless och börjar shoppa runt efter en eldkastare till nästa vinter! :cool:
 
  • Haha
cpalm
  • Laddar…
Med så lite snö som på exemplet med eldkastare fungerar det bättre med en kraftig lövblås, så 5-10 cm fluffsnö som kommit när det snöat här nere i söder i år så går det utmärkt med lövblåsen.
 
V Villainorrland skrev:
Vore utmärkt med ett test som tog med hastighet för alla slungor också. Gärna ett långtest så ex tendens till fastfrusna vajrar och annat rappel kunde upptäckas.
Hastighet verkar vara en lurig uppgift att få tag på men högst intressant om man ska köra den från ena sidan gården till den andra, till grannen eller dylikt.
Vissa verkar ha en toppfart på 3-4 km/h medan en del kan gå 7km/h.
I mitt fall vill jag ha en ca 10+ hk med toppfart omkring 7km/h så jag kan gå till mina föräldrars hus 300m bort och hjälpa dem utan att det tar hela dagen. Någon som vet av en snabb snöslunga?
Skaffade till sist en och den har rätt bra toppfart på 6an. En Cub Cadet 528 HD. Heter numera XS3 eller något sånt.
Väldigt nöjd hittills. Lättstartad, orkar med bra, kastar långt och som sagt hyfsad framdrift så funkar även om man vill hjälpa någon en bit bort. Lätt att styra också.
Den har små spakar för "snabbstyrning"/fingertoppsstyrning.. tänkte att det mest var nått fjantigt men det är riktigt användbart. För de som inte vet funkar det helt enkelt så att den frikopplar ena hjulet och därmed svänger.
Kunde vart tystare dock. Kanske går att stoppa dit en ljuddämpare :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.