Jag har idag ett antal Arlo-kameror runt huset men letar efter en oberoende utomhussiren som stödjer wi-fi så att jag kan slå på och av den när jag vill via mobilen. Men alla utomhussirener jag hittar verkar inte stödja wi-fi och gör att jag blir beroende av nya "larmpaket" och frekvensband som jag inte vill fylla huset med.

Jag är nöjd med mina arlo-kameror men dem har ju en inomhussiren som knappast hörs ute på gatan och skrämmer bort eventuella inbrottstjuvar. Någon som har några tips ?
 
Valfri WiFi-brytare som styr en nätdel som sedan driver en lämplig siren.
 
E etompau skrev:
Valfri WiFi-brytare som styr en nätdel som sedan driver en lämplig siren.
Fast jag vill ju ha trådlös batteridriven siren.
 
OK, inget som jag har sett. Kanske gör strömförbrukningen på WiFi-enheterna det svårt att få till en bra lösning.
Går det inte att dra fram en liten kabel för spänningsmatning (12 V) av sirenen?
 
Arlo systemet har ju uppladdningsbara batterier. Tycker det är konstigt att det inte finns en siren med samma princip som går på wifi. Läste dock att Arlo snart kommer med en.
 
S Saintus skrev:
Arlo systemet har ju uppladdningsbara batterier. Tycker det är konstigt att det inte finns en siren med samma princip som går på wifi. Läste dock att Arlo snart kommer med en.
Hittade du något när du letade? Jag har samma önskemål som du.
 
Arlo Pro 3 o 4 har inbyggd siren så det är dem jag får satsa på framöver. Tyvärr inte hittat något som är kompatibelt med basstationen i arlo pro o arlo pro 2
 
S Saintus skrev:
Arlo Pro 3 o 4 har inbyggd siren så det är dem jag får satsa på framöver. Tyvärr inte hittat något som är kompatibelt med basstationen i arlo pro o arlo pro 2
Det är ju synd eftersom man måste ha abonnemang för 3 och 4. Det tycker jag är det bästa med arlo pro 2, att man klarar sig utan.
 
  • Gilla
Saintus
  • Laddar…
S Svenjargen skrev:
Hittade du något när du letade? Jag har samma önskemål som du.
Jag har inte hittat någon än. Tycker det är ytterst märkligt.
 
Wifi och batteridriven är sällan vanligt förekommande tyvärr, på grund utav batteri konsumtionen i wifi chippen. Arlo kamerorna använder ett modifierat wifi protokoll mot sin basstation just för att kunna köra på batteri.

Den bästa lösningen är nog att bygga något eget, med tex. en Esp32 som grund.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.