Hej, behöver hjälp med hur ni skulle placera hus + garage på tomten för att utnyttja tomten på bästa sätt. Vi har sjöutsikt mot syd/sydöst,samt en liten landsväg nordöst. Vår tomt lutar 6 meter från lägsta till högsta punkt ovh formen på tomten är lite annorlunda så hjälp oss gärna med detta hur vi ska göra! :)
 
  • Tomtkarta med höjdkurvor, markeringar för väg och sjö, samt ritade positioner för hus och garage.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Svårt att säga exakt när man inte vet hur huset, garaget eller omgivningen ser ut men jag skulle placera huset så jag hade en eventuell altan mot söder - sydväst, för att få mesta möjliga utsikt mot sjön och kvällssolen. Garaget skulle jag placera norr om huset på lämpligast sätt i anslutning mot gata/väg.
 
Redigerat:
Skulle placera garaget i norr för att inte skymma sjöutsikten från gaveln. Tomtspetsen i nordväst verkar också lämplig för att enkelt få en biluppställningsplats utan att ställa garaget längre in än nödvändigt. Är väl mest sikten vid utfart som kan bli ett problem i kurvan, men det kanske inte är så farligt ändå – det är väl en lokalgata gissar jag.

Ett suterränghus med front mot sydsydost kan ju också vara värt att fundera på med den lutningen på tomten och sjöutsikt åt det hållet. Även då med garaget i norr tänker jag.
 
  • Gilla
Peter #11 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.