Hejsan!

Har börjat bygga vår nya gästtoalett och det går sakta men säkert framåt :) det jag skulle vilja höra mig för är följande: hur skulle ni uppleva en toalett utan spegel?
anledningen till att jag undrar är att vi ska nämligen ha ett fönster på toaletten, och det kommer hamna precis över handfatet tyvärr, vilket leder till att vi inte får rum med en spegel där. mycket dumt tycker jag själv, men det finns inte utrymme till att flytta varken fönster eller handfat.
så vad tycker ni? ska spegeln åka ut helt eller ska man sätta en någon annanstans? och i så fall var?? Alla tips och idéer mottages tacksamt!

Hoppas ni kan hjälpa oss, ska försöka få till bild senare idag.
 
Sätt en liten spegel någonannanstans. Om den inte är på "rätt" plats över handfatet så tror jag att det blir snyggare med någon liten spegel ex. bredvid dörren. men som duger att titta i när man kammar eller borstar håret, kankse för damer att kontrollera någon sminkdetalj osv.
 
Hej!

Håller med hempularen. Sätt en liten eller kanske hög och smal spegel någon annanstans. Det finns ju massor med kul speglar som mer är som en tavla än en spegel som ni kan göra något kul av. Annars tror jag att det känns som på krogen när de sätter spegeln utanför för tt tjejer inte ska ockupera toaletten för länge.

/pinebar
 
Tack för era svar. En hög och smal spegel jämte dörren hade varit snyggt, ska kolla om det går att få till så det blir snyggt och lätt att se i den, hoppas det för i så fall blir den precis till vänster om handfatet.
har aldrig varit på någon toalett där man inte haft spegel ovanför handfatet så det har varit svårt att se det framför sig var man ska ha den...
 
pinebar skrev:
Annars tror jag att det känns som på krogen när de sätter spegeln utanför för tt tjejer inte ska ockupera toaletten för länge.
Jag funderar att riva ut spegeln på vår toalett just för att uppnå den effekten :rolleyes:

Skämt åsido, visst ska du ha någon spegel och något av förslagen hittills fungerar säkert jättebra. Högsmal spegel jämte dörren eller varför inte på dörren? En sak man kan ha i åtanke om man funderar på högsmala speglar är att spegeln helst inte ska vara riktad mot toaletten. Inte alla som gillar att se sig själva på "tronen". En spegel som sitter i stående huvudhöjd löser detta "problem" om den måste sitta så den är riktad mot toaletten.
 
Jämte dörren får det bli en spegel då för på har vi ett litet runt fönster så kan ju bli lite knasigt... har kollat lite och det verkar funka med en jämte dörren iaf, hade varit snyggt å ha den i hörnet, såg det när jag var på kurs förra veckan, men vet inte om det får rum.
I alla fall, tackar för era svar, ska definitivt tänka på att inte sätta spegeln för lågt!!
 
En infälld spegel kan man ju ha lite varsom i rummet....


PICT3967.jpg
 
MathiasS - ser ursnyggt ut! tänker tjuva idén med smygen runt fönstret... var det du som hade gjort likadant med ett runt fönster?? förresten hur fäster man spegeln när man fäller in den?
 
wahlström skrev:
MathiasS - ser ursnyggt ut! tänker tjuva idén med smygen runt fönstret... var det du som hade gjort likadant med ett runt fönster?? förresten hur fäster man spegeln när man fäller in den?
Ja vi har gjort likadant på ett runt fönster. Jag använder golvfoam för att få spegeln på rätt djup i "hålet" och fäster både spegel och golvfoam med dubbelhäftande tejp så den sitter kvar. Därefter är det bara att foga med mjukfog runt spegeln - mjukfogen själv är mer än tillräckligt för att hålla spegeln på plats.

Tips - gör hålet först och beställ spegeln i efterhand.
 
Aha! tackar för hjälp och tips!!
 
Hallå där,

Varför inte köpa en sk. rakspegel och fästa bredvid fönstret, så kan den som önskar se sig själv fälla ut den för stunden.

(Jag tycker att det låter trevligt med ett fönster isf. spegel - uppskattas nog av fula gäster) hihihi

// Snäckan
 
snackan68 - jo jag funderade på det men ratade den idéen när jag upptäckte att det är rätt snyggt med en infälld spegel...
och ja, våra fula gäster kommer nog titta ut istället för i spegeln, *skrattar*
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.