Hej,
Jag har försökt handla av Kungsmöbler på nätet men det har inte varit att rekomendera. Jag betalade direkt med kort och fick orderbekräftelse snabbt, allt verkade vara i sin ordning. Men när sakerna inte kom började jag undersöka. Det beröttade att sakerna inte fanns och de skulle återkomma. De återkom aldrig och nu har jag ringt dem flera ggr för att få info men de kommer bara med undanflykter.

När jag går in på hemsidan finns de saker jag beställde för flera månader sedan som "I lager för omgående leverans".

På eniro har de blockerat omdömen och jag kan nu förstå varför.

Jag kommer reklamera betalningen via min bank för att återfå mina pengar. Dåligt hanterat!
 
  • Gilla
DNK och 1 till
  • Laddar…
OK, men vad har det med hantverkare o entrepenörer att göra
?

//Goerana
 
?..det är en entreprenör som säljer inredningsdetaljer. Något som forummedlemmar har intresse av tror jag. Referenssidan är väl för entreprenörer generellt, inte bara snickare?
 
Tur att jag läste ditt inlägg, var på väg att lägga in en beställning för köp utav en matta för 1100:-.
Har sedan därefter hunnit kolla upp historiken på detta och ser att detta familjeföretag har ej erhållit ansvarsfrihet på flertals årsredovisningar, betyder att revisorn ej kunnat fastställa resultatet som hävdas då kontanthantering samt kundfordringar, lagervärdering har varit föremål för fiffel mm.
, se bifogade filer.
Samt familjeföretaget har inte den erfarenhet som hävdas, hittade även att en utav bolagsman har varit verksam såsom pizzabagare.
Verkligen inte någon man vågar handla utav alls. nej tack för min del.
 
Jag inhandlade min soffgrupp utav Kungsmöbler, Detroit soffgrupp i skinn kan konstatera att efter brukat soffgruppen en kortare tid ångrar mitt köp synd bara att jag inte såg byggahus tidigare innan mitt köp.
Stoppningen är undermålig och lädret är tyvärr efter lite undersökning Kinesiskt detta efter att ha sett märkningen i emballaget inuti, det var borttagit men efter installerat stark ljusbelysning kunde jag urskilja Fabriksnamnet:

Shenzhen PG Century Furniture Co., Ltd
Add : 78th, north road of Shatian area, Kengzi street, Pingshan New district, Shenzhen, China
Tel : 86-755-28799680
Fax : 86-755-28799685
E-mail :* pcool@sjpgsofa.com
**** **** ** *vivien@sjpgsofa.com
************ *lily@sjpgsofa.com
************ *karen@sjpgsofa.com
Website :* www.sjpgsofa.com


Såg att följande modeller från kungsmöbler kommer från samma kinesisk fabrik: Detroit, White horse, black horse, studio, justus!!

Detta är vad som är skrivet om Detroit på Firmans hemsida:

Komfortabel och slitstark soffa i äkta läder, perfekt för mysiga hemmakvällar då man verkligen sjunker ner och sitter riktigt bekvämt. Den kraftfulla kubiska formen i ryggen skapar starka visuella karaktärer av soffan

Löjlig text helt enkelt, den kubiska formen i ryggen skapar starka visuella karaktärer av soffan !!!!
för det första är inte ryggen kubisk i sin form utan helt enkelt en vanlig 90 graders rygg med knapphål och detta skapar inga visuella karaktärer då det är helt omöjligt att en soffa skapar karaktär än mindre en visuell karaktär!
kanske en svenska kurs skulle vara en bra investering för fortsatt verksamhet hursomhelst är det inte texten utan
soffans beståndsdelar som är undermålig med kinesiskt skinn samt undermålig stoppning som gör att soffan blir nersutten efter kortare tid samt sömn som lossnar, och inte vill dom på firman ta detta i tång då dom hävdar att med tid kommer det att bli bättre. Det bästa jag gör är att skänka bort denna visuella soffgrupp och inhandlar en riktig soffgrupp.
 
Redigerat:
  • Gilla
oliva
  • Laddar…
Visa bilaga Revision.pdf

Bifogar såsom utlovats Årsredovisning med Revisor som ej medger ansvarsfrihet för räkenskapsår där många brister och fel påtalats, resultatet blir att styrelsen erhåller ej ansvarsfrihet.
 
Hej Sivert

Mycket intressant inlägg att bolaget inhandlar produkter från Kina av den enkla anledningen att även jag har inhandlat en soffgrupp från denna firma!
Den heter Milano 3+2 i svart läder, nu är det så att jag inte erhöll denna information att produkterna var inköpta just från kina.

Det lustiga i min situation var att vid det tillfället jag köpte den och fick den levererad så medföljde någon slags varumarkering som var fäst på sidan där det stod Boas Furniture.
Tänkte inte mer på det tills idag då jag läste ditt inlägg och sökte fram på web mer information om denna Verkstad och hittade enkelt och lustigt hemsidan med samma produkter som jag såg på kungsmöbler på deras startsida syns soffan klart och tydligt

Märklig soffa som jag inhandlade, står att skinnet är semianalin på min faktura inkl ett lågt fakturanummer!!,
plastigt är dock skinnet där färgen har flagnat redan efter 2 års användning.

Här nedan följer det som jag har funnit:

Boas Furniture
http://www.boasfurniture.com/contact.asp
TEL:0755-61243788
FAX:0755-84623437*
E-mail:jim@boasfurniture.com
Shan Tang Wei Industry Area,PingDi Town.LongGang District ShenZhen China.
 
  • Gilla
Sivert1945
  • Laddar…
På tal om mattan som jag tänkte köpa läste dessa omdömen om fler mattköpare som valde köpa utav kungsmöbler, man blir mörkrädd utav flera av dessa inlägg

läste dessa omdömen på trustpilot

bifogar länken här:

https://se.trustpilot.com/review/www.kungsmobler.se
 
Jag köpte soffor av de som gick sönder på mindre ett år. Rekommenderar inte köp av soffor hos de.
 
Elisabethhonu
G goerana skrev:
OK, men vad har det med hantverkare o entrepenörer att göra
?

//Goerana
:crysmile:
 
Globetrot Byggis1976 skrev:
Hej,
Jag har försökt handla av Kungsmöbler på nätet men det har inte varit att rekomendera. Jag betalade direkt med kort och fick orderbekräftelse snabbt, allt verkade vara i sin ordning. Men när sakerna inte kom började jag undersöka. Det beröttade att sakerna inte fanns och de skulle återkomma. De återkom aldrig och nu har jag ringt dem flera ggr för att få info men de kommer bara med undanflykter.

När jag går in på hemsidan finns de saker jag beställde för flera månader sedan som "I lager för omgående leverans".

På eniro har de blockerat omdömen och jag kan nu förstå varför.

Jag kommer reklamera betalningen via min bank för att återfå mina pengar. Dåligt hanterat!
Globetrot Byggis1976 skrev:
?..det är en entreprenör som säljer inredningsdetaljer. Något som forummedlemmar har intresse av tror jag. Referenssidan är väl för entreprenörer generellt, inte bara snickare?
Det har hänt samma med oss.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.