Vi står och undrar samma sak efter att ha fått en offert från en snickare på just dessa fönster.
 
Det är ju någon form av budgetfönster så om lågt pris är avgörande kan det vara ett alternativ. Säkert inget fel på kvalitén. Den upplevda finishen är däremot märkbart sämre än andra svenska fönstertillverkare.
Jag skulle personligen mycket hellre välja Tanum eller Elitfönster.
 
Vi valde nu andra fönster från Trelleborgs Fönsterfabrik. De passar vår plånbok bättre och jag har inte hittat något dåligt om dem.

Däremot var det en massa offert strul från Beijer, så jag tappade snart förtroendet för dem.
 
Jag gick in och klämde på ett RAW fönster på Beijer idag. Kändes helt ok! Kunde inte märka någon skillnad mot Elitfönster.
 
  • Närbild av ett öppet RAW fönster med vit karm och handtag på Beijer, med prisinformation synlig.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag var UE på ett projekt för någon månad sen och satte in typ 15 RAW-fönster. Spontana intrycket var sisådär kan man säga.

-De medföljande karmhylsorna sprack/skjuvades av när man skulle backa ut dom.
-Modulmåtten var lite lustiga, ett överkantshängt 10x6 (som man räknar med är 980x580) var i själva verket typ 1010x580. Givetvis ska man dubbelkolla sånt men de som stomma huset räknade nog med att det var standardmått. Fick gå lös med elhyveln för att få in fönstrena
-De överkantshängda fönstrena tog alla i underkanten när man skulle öppna/stänga dessa, löstes med en gångjärnsriktare

Det var något mer jag irriterade mig på men minns inte just nu...
 
  • Gilla
Anninna
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.