Tomture61
J Anlin skrev:
Får man med stötte eller är det någon som kan vara bra att fixa själv innan?
Har byggt mitt eget garage med lösvirke .
Tror inte det ingår extra virke i en byggsats .
Så köp till extra virke , typ 45 x 95 4st och 28 x 70 (för att stötta mellan takstolar) plus extra spik / skruv .
Virke till stöttan när takstolen ska resas upp i horisontellt läge behövs också :geek:
 
  • Gilla
Julistormen
  • Laddar…
TobbeMieden TobbeMieden skrev:
leverans v15 så ett tag kvar !
Hur gick det tobbe? Någon man ska tänka på? :)
 
J Anlin skrev:
Hur gick det tobbe? Någon man ska tänka på? :)
oj en del !

Överlag ett bra paket där det var hyfsat lätt även om montage anvisning var under all kritik ! Jag sätter ihop ett liten beskrivning!
 
  • Gilla
Julistormen
  • Laddar…
TobbeMieden TobbeMieden skrev:
oj en del !

Överlag ett bra paket där det var hyfsat lätt även om montage anvisning var under all kritik ! Jag sätter ihop ett liten beskrivning!
Grymt, jag fick precis montageanvisningen.. trodde verkligen man skulle få ett kundanpassat exemplar..
 
J Anlin skrev:
Grymt, jag fick precis montageanvisningen.. trodde verkligen man skulle få ett kundanpassat exemplar..
nej och du kommer inse att det inte finns någon märkning på material vs anvisning! Bland annat !
 
TobbeMieden TobbeMieden skrev:
nej och du kommer inse att det inte finns någon märkning på material vs anvisning! Bland annat !
Hade du några bra tips?

Hur lång tid tog det att få vindtät å stabilt?
 
J Anlin skrev:
Hade du några bra tips?

Hur lång tid tog det att få vindtät å stabilt?
Vi var 3 pers och vi fick det tätt på 4 dagar !

Modulerna var snabba att få upp och sen måtta upp att allt blev rakt !
Sen upp med takskivor sen är det tätt
 
  • Gilla
Julistormen
  • Laddar…
TobbeMieden TobbeMieden skrev:
Vi var 3 pers och vi fick det tätt på 4 dagar !

Modulerna var snabba att få upp och sen måtta upp att allt blev rakt !
Sen upp med takskivor sen är det tätt
Låter bra, var det något som underlättade att ha förutom det som står med i anvisningen? Eller andra bra tips? :)
 
J Anlin skrev:
Låter bra, var det något som underlättade att ha förutom det som står med i anvisningen? Eller andra bra tips? :)

Lite stöttningsvirke för takstolar samt 2 bra och långa stegar eller en plattform för att kunna stå på när man reser stolarna
Stöttar för takstolarna så man bara vrider upp dom på plats !

Sen är dom bra att ha när takpanelen ska upp !
Bra skruvdragare och bits
Planera gärna vart el och belysning rör osv ska gå innan

jag satte även en lucka i ena baksidan med lucka för att kunna komma in i loftet samt att sätta plank på takstolarna så man har något att gå på !

Jag tipsar gärna att ni om det går tar hjälp av en traktor när man ska upp med takpannor dom är jobbiga att få upp en och en via en stege
 
  • Gilla
Julistormen
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.