Hej! Jag funderar på att byta ut mitt golv mot ett högtryckslaminatgolv från BerryAlloc. Golvplattorna verkar ha något slags metallkanter som gör dem svårare att såga. Jag tänkte ändå lägga golvet själv och ville höra ifall någon hade tips, råd eller varningar, särskilt angående BerryAlloc-laminatgolv.
 
J
A antonera skrev:
Hej! Jag funderar på att byta ut mitt golv mot ett högtryckslaminatgolv från BerryAlloc. Golvplattorna verkar ha något slags metallkanter som gör dem svårare att såga. Jag tänkte ändå lägga golvet själv och ville höra ifall någon hade tips, råd eller varningar, särskilt angående BerryAlloc-laminatgolv.
Jag har lagt ca 40kvm sådant golv. Mitt första golv jag la själv. Funkade hur smidigt som helst, dessutom behövde jag inte ha foam under eftersom det på mitt golv var färdiglimmat på undersidan!

Kör hårt!
 
Jag har inte erfarenhet av laminatgolven, men däremot vinylklick-golv. Och det var en riktigt smidig historia att lägga. Det var samma klickfunktion på lång såväl som kortsida så man kunde lägga golvet åt vilket håll man ville, typ som en fiskbensparkett utan problem. Det gjorde dock inte vi. Men man behöver inte ens använda såg, utan det var som att skära gipsskiva, man drog ett snitt med kniv och sen knäckte av brädan. Supersmidigt!
Nu vet jag dock inte hur laminatgolven är, men kan inte tänka mig att de är särskilt dåliga på något sätt.
 
Jag ska varna för berry alloc laminatgolv har ett sådant golv som blev inlagt förra året när ett halvår har gått börjar det spricka isär i ändskarvarna har haft en kille från företaget som tillverkar det är ett norsk företag
Dom tar inte sitt ansvar skyller på företaget som lagt in golvet att det är fellagt.jag och företaget som lagt in golvet har en annan åsikt
 
Tage Bolander Tage Bolander skrev:
Jag ska varna för berry alloc laminatgolv har ett sådant golv som blev inlagt förra året när ett halvår har gått börjar det spricka isär i ändskarvarna har haft en kille från företaget som tillverkar det är ett norsk företag
Dom tar inte sitt ansvar skyller på företaget som lagt in golvet att det är fellagt.jag och företaget som lagt in golvet har en annan åsikt
Låter som felaktigt lagt golv om det släpper i kortskarv. Något tungt på golvet t.ex.köksö som låser det, yta med vinklingar, finns andra orsaker också. Sådana problem kan drabba alla flytande golv, då att generellt varna pga det är vanskligt. Har själv inget av det fabrikatet!
 
A AndersS skrev:
Låter som felaktigt lagt golv om det släpper i kortskarv. Något tungt på golvet t.ex.köksö som låser det, yta med vinklingar, finns andra orsaker också. Sådana problem kan drabba alla flytande golv, då att generellt varna pga det är vanskligt. Har själv inget av det fabrikatet!
Har ingen köksö eller dylikt man kan typ sparka på golvet så åker det ihop verkar att va något med låsningen
 
Utan att veta mera går det inte att påstå att golvet ska undvikas.
Jag tar för givet att du bett om skriftlig förklaring och fått det från tillverkaren som varit på besök och anser det varit läggningsfel. För ts kan det ge information.
 
A AndersS skrev:
Utan att veta mera går det inte att påstå att golvet ska undvikas.
Jag tar för givet att du bett om skriftlig förklaring och fått det från tillverkaren som varit på besök och anser det varit läggningsfel. För ts kan det ge information.
Återförsäljaren här i Varberg har slutat att sälja golvet på grund av att flera har klagat på samma fel och att tillverkaren inte tar sitt ansvar
 
Tage Bolander Tage Bolander skrev:
Återförsäljaren här i Varberg har slutat att sälja golvet på grund av att flera har klagat på samma fel och att tillverkaren inte tar sitt ansvar
Men vad var tillverkarens svar eftet besöket vad som orsakade problemen?
 
Den mannen som va här och kollade på golvet ger jag inte mycket för han visste inte ens hur en skruvdragare fungerar golvläggarna har en teori och han har en annan så får väl se hur det slutar det finns väl någon anledning till att företaget i har slutat sälja golvet detta är en vattenskada från början så jag betalade extra för att jag skulle få ett bättre golv så åker man på den här jävla skiten
 
Karlia
Förstår att du är arg, så tråkigt!

Men vi vill fortfarande gärna höra vad de sade att det var för problem. Kanske en bild också?
 
B
Har ett högtryckslaminat från BerryAlloc som legat i kök och hall sedan 2007. Har inget att klaga på, hållit hur bra som helst och mig veterligen finns det inte nån skada på golvet:ok:
 
Företaget som säljer golvet i varberg har sålt det i 10 år och inte haft några problem det är den sista sändningen som det har hänt något problemet får väl golvläggarna lösa det hör ju till saken man kan ju stampa på golvet i sidled så åker det ihop så det måste vara något fel på lösningen samma uppfattning har golvläggarna
 
Jag har inte riktigt koll på vad vad det står i protokollet vid besiktningen det var att inte golvet kunde röra sig pågrund av en så kallade mjukfog en fog som kan röra på sig sen var det en list vid en trappa som var skruvad uppifrån men hålen i golvet var ju mycket större så golvet kunde röra sig Jag såg själv att hålen var större när golvläggarna var här
 
Mjukfogarna var vid ett par dörrar
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.