7 modeller, 4 genius, 2 orginal och en actifry extra.

Skulle vilja vinna en till min familj. Vi är en småbarnsfamilj med en 1 åring som precis renoverat köket på en ganska stram budget. Finns en del grejjer på önskelistan till nya köket en av dom är en varmluftsfritös.

Vi lagar hemlagat nästan varje dag och det hade varit så kul att kunna sätta upp mer egenfriterad mat på veckomenyn. Hitills har vi bara kört med olja i kastrull och det är både läskigt, stökigt och tar tid och med en 1-åring så vågar man inte ha en oljekastrull om det värsta skulle hända att hon drar den över sig.

Så en actifryer skulle verkligen vara ett välkommet tillskott i köket för mumsiga middagar med friterad kyckling och andra goda asiatiska recept som kräver fritering.
 
Det finns 4 stycken olika modeller.
Anledningen till att jag vill vinna denna är att hos oss går den vanliga fritösen nästan dagligen och det är ju inte alltid så nyttigt.
Vill därför testa den på asiatisk mat och kan förhoppningsvis sen ge lite tips på vad som fungerar med denna :D
 
8 modeller, 4 genius, 2 orginal, en actifry extra och Actifry advanced.

Om jag blir utvald kommer jag att ge den till min son o sonhustru. De har fullt upp med jobb, 2 småttingar på 5 resp 4 år, och en hund. De är mycket noga med att det är hemlagad mat, det tar ju lite mer planering men å andra sidan äter barnen det mesta... Älskar mest grönsaker faktiskt.
Just nu lagas mat hos dem efter en bok som har recept med 5 ingridienser. Skulle vara roligt att se hur ActiFry ytterligare kan förenkla matlagningen.
 
Svaret är 4 st

Jobbet tar mkt tid och med en liten hemma så hinner inte vi med att laga så mkt kvalitetsmat under veckorna.
Då hade det varit riktigt smidigt med en Luftfritös 2:1 så middagarna blir himmelska.
 
7 olika modeller

Vi har byggt hus
Ingen tid för rim eller bus
Men nu är köket snart
För matlagning färdigt och klart
Tänk en OBH Nordica varmluftfritös
som fixar strips med klös
Att få byta damm och stök
mot friterad lök,
palsternackschip
och morot med dip
Asiatiskt och amerikanskt
husman och veganskt
Och få det flott utan flott
skulle vara väldigt gott

Hade med andra ord varit sjukt fett - eller ofett att att vinna en!
 
3 grundmodeller och genius serien har fyra modeller.

Vill man inte ha en airfryer? Har sneglat länge mot OBH Nordicas genius serie och den står högt uppe på min önskelista. Min fru vill också ha den. Hon blev inte lika glad för den nya toalettstolen jag var tvungen att inhandla innan jul. Då man fortfarande är permitterad till 25% så är det lite skralt i kassan.
 
OBH Nordica har 4 modeller av Actifry (Original, Genius, Express, med snackingkorg), sedan finns de i olika storlekar. Min dröm är ett stort idylliskt hus med en stor familj där matlagning och gemensamma middagar är en central del både vardagar och helger, och nu när jag är på gång att börja realisera drömmen med ett litet frö i magen så vore det trevligt att enkelt och hälsosamt kunna laga goda och lättlagade middagar nu och framöver, och jag tror att jag kommer behöva en så här smidig life hacks-maskin när jag och min sambo förutom svårpusslade jourscheman inom sjukvården även kommer ha ett (och framöver förhoppningsvis flera) tillskott som vi vill så mycket tid som möjligt åt.
 
Svar: 6 stycken olika Actifry
Actifry Original
Actifry Original Plus
Actifry Genius 1.2 kg
Actifry Genius 2 in 1
Actifry Genius XL
Actifry Genius +

Då mina 3 barn vägrar allt som har med potatis att göra, förutom pommes, vore det jätteskönt att kunna laga en måltid som alla i familjen äter.
Mitt stora intresse är matlagning men sedan ungarna kom in i mitt liv har min matlagning mötts av suckar och grimaser. Varje måltid är ett slagfält och jag blir alltid besegrad. Hjälp mig att vinna över mina små monster. :crysmile:
 
10st.

Friterat är gott så jag tänker alltid att jag ska köra igång fritösen när man vill ha krispiga pommes. Det blir dock aldrig så då det är för stort motstånd att hålla på med oljan, "nu måste jag fritera varje dag hela veckan" eller så ska den silas och förvaras osv. Så fritösen har nog bara åkt fram ett par gånger på 5-6år tyvärr. Funderar på att använda den till att värma linolja istället.
 
Svar 6 st av varierande storlek och namn.

Allt som underlättar och spar tid till livets små nödvändigheter
som en Actifry och en robotdammsugare önskar jag mig.
(Med mat i magen och rent på golven undviker man en hel del tjat).
 
Jag får det till 4 olika modeller.

Med den lilla ugn utan varmluft jag har, vore det perfekt med en air fryer.
Då skulle jag kunna hitta på så mycket mer i köket.
 
6 st finns det.
3 tonåringar i huset så glada middagsgäster finns det, när dessutom deras kompisar är här vill det till att kunna laga god och hälsosam mat på ett effektivt sätt.
 
är det nån som kan förklara hur man får plats med en hel grillad kyckling i den där ?
 
L
7 st

Behöver en nytändning i köket, blir mestadels kokt eller stekt nu för tiden. Varför inte börja airfrya då liksom :D
 
6 olika (4 Genius och 2 original)

Härligt att i pandemitider kunna bjuda skolungdomarna på något annat än snabblagad pasta till lunch utan att hela förmiddagen går åt :) En Airfryer där hela rätten lagas vore drömmen!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.