Det är olika beroende på modell, Ikeas toppmodell görs av Bosch. Siemens är ett underliggande varumärke till Bosch också så det är många likheter där.

Alla ikeas är integrerade modeller, vill man ha vit eller rostfri får man köpa en Bosch eller så
 
  • Gilla
Derbyboy
  • Laddar…
Siemens diskmaskiner brukar läcka i botten av maskinen, finns några trådar om det här. Kundservicen hos Siemens/Bosch har lite att önska, de står inte för uppenbara konstruktionsmissar utan man får betala för "reparation"
Bosch/Siemens har 2 års garanti, det är längre garanti (5år) om man köper en "Bosch/Siemens" från Ikea
 
Redigerat:
  • Gilla
Johannes Carlsson
  • Laddar…
Vad tror ni om Electrolux häll och ugn.

AEG slut på lager tyvärr :(
 
Electrolux, AEG och Husqvarna är mer eller mindre samma med lite olika funktionsval
 
Den är väl bra, enda jag har att klaga på min Miele ugn är att gallret har en uppvikt kant så man inte kan ta ut formar lika enkelt, så jag kör med gallret uppochner

Mieles hällar gillar jag inte, tycker att Bosch hällarna är trevliga men även AEG/Electrolux/Husqvarna
 
A
D Derbyboy skrev:
Va tror ni om den här jäveln då?


[länk]
vem vill handla på felgiganten?

Miele ugnar är generellt rätt bra men denna billiga kan vara sämre, hur eller hur så är det astronomiskt dyrt att reparera dessa.
 
A
D Derbyboy skrev:
Vad tror ni om Electrolux häll och ugn.

AEG slut på lager tyvärr :(
IKES kulinarisk funkar nog (electrolux), finns i två utföranden dels pyrolytisk rengöring dels ångfunktion.
 
  • Gilla
Derbyboy
  • Laddar…
A
B basseman skrev:
Siemens diskmaskiner brukar läcka i botten av maskinen, finns några trådar om det här. Kundservicen hos Siemens/Bosch har lite att önska, de står inte för uppenbara konstruktionsmissar utan man får betala för "reparation"
Bosch/Siemens har 2 års garanti, det är längre garanti (5år) om man köper en "Bosch/Siemens" från Ikea
Vi får väl hoppas på att de permanent löst detta sk seriefel för flera år sedan
 
Tyvärr har jag hamnat i en situation där mitt förstaval är slut i lager och väntas åter i april (om man nu kan lita på det).

Jag söker därför lite olika alternativ där användarvänlighet är att föredra. Den som ska använda ugnen är 70 plus och jag tänker att två vred, ett för program och ett för temp är prioriterat.

förslag?

pris upp till 8-9k
 
A
D Derbyboy skrev:
Tyvärr har jag hamnat i en situation där mitt förstaval är slut i lager och väntas åter i april (om man nu kan lita på det).

Jag söker därför lite olika alternativ där användarvänlighet är att föredra. Den som ska använda ugnen är 70 plus och jag tänker att två vred, ett för program och ett för temp är prioriterat.

förslag?

pris upp till 8-9k
https://www.ikea.com/se/sv/p/smaksak-varmluftsugn-rostfritt-stal-30411689/
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.