Närbild av en specialskruv på en vit grendosa som behöver rätt bits för att öppnas.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vill kunna öppna grendosa och korta kabeln.
Ihopskruvad med 6 st specialskruv.
Typ 3 uttag/hål, man ska inte kunna öppna nej, annars korta kabeln 1 5 m till 0,4 m med skarvplint. Vad är det för bits och var köpa ?
Ngn som vet?
 
Kanske enklare att klippa kabeln i andra änden och montera en ny plugg?
Om man väl kommer i de där brukar det vara kontaktpressat på något vis som inte går att öppna och montera om.
 
  • Gilla
Peo Val och 2 till
  • Laddar…
Varför inte bara klippa kabeln till önskad längd och sedan skruva på en lämplig stickkontakt?
Säkerhetsbits finns ex. hos Kjell&Co/Biltem. Vet ej om de passar just till dessa skruvar.
 
  • Gilla
Peo Val
  • Laddar…
Visst, men synd att klippa kabeln med en gjuten kontakt tänkte jag, och köpa ny för 30 kr. Men visst kan bli lösningen om jag inte kan öppna dosan. Jag kommer att ha två grendoser från fasta uttaget, så dubbelt upp mao,,
 
Problemet är inte att öppna dosan, problemet är att kunna montera om trådarna i den. De är troligen pressade.
 
  • Gilla
Peo Val
  • Laddar…
Peo Val Po Valingsten skrev:
[bild]
Vill kunna öppna grendosa och korta kabeln.
Ihopskruvad med 6 st specialskruv.
Typ 3 uttag/hål, man ska inte kunna öppna nej, annars korta kabeln 1 5 m till 0,4 m med skarvplint. Vad är det för bits och var köpa ?
Ngn som vet?
Kan det vara nåt sånt här?
Närbild på en speciellt utformad skruvmejselbit som är en del av ett större set från en verktygshandel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det ingår i en hel sats med märkliga bits som jag har. Den kommer från typ Classe eller Biltema. Fast det är så klart surt att behöva köpa en sats med 150 olika bits när du behöver ett.

Jag har gjort en liknande operation på en grendosa, och som flera tipsar om, kontakterna är pressade. Det går inte att bara kapa sladdarna, du får löda tillbaks dem.
 
  • Gilla
Peo Val
  • Laddar…
Hmm, ok, tack för alla snabba svar
Klipper kabel då utan att öppna o kolla denna gång o ingen bits. Gick inte att se tregrepps bitset i ngn sats,,
27 kr för kontakt får duga (×2)
//po
 
Lägger in bild när installationen är klar
Behöver itag enl följande, sänglampa,CPAP klock radio, el element ,led belysning, laddare,,reserv,,,
/po
 
K Krille_90_ skrev:
Ett tips bara . Jula har en stor bitssats med alla möjliga sorter i . Den är väldigt bra att ha då löser du det mesta i skruv väg. Är inga kvalitet bits men funkar bra och som sagt alla finns där.

[länk]
En liknande bitssats är det jag har. Den säljs förmodligen av fler olika återförsäljare. Man ska tänka på att bitsen inte är gjorda för skruvdragare. Man får snällt sätta dem i en bitsmejsel och vrida för hand, annars går det snabbt sönder.
 
K
A andersmc skrev:
En liknande bitssats är det jag har. Den säljs förmodligen av fler olika återförsäljare. Man ska tänka på att bitsen inte är gjorda för skruvdragare. Man får snällt sätta dem i en bitsmejsel och vrida för hand, annars går det snabbt sönder.
ja den finns nog hos fler. jag har kört dem i skruvdragare utan några problem ingen har gått sönder än sen får man ju dock tänka på att det är inte typ wera kvalite på dem men det förstår man ju med tanke på pris och mängden bits
 
Då blev det klart, klippte kablar o monterade nya stickproppar, inga överlängder. Skickar bild separat
 
:rolleyes: hår inte att ladda upp bild:oops:
 
Längst ner i svarsrutan står det "Ladda upp bild/video" och då ska du komma in i ditt vanliga filsystem.

Protte
 
prototypen prototypen skrev:
Längst ner i svarsrutan står det "Ladda upp bild/video" och då ska du komma in i ditt vanliga filsystem.

Protte
Japp, funkar inte , la in en bild i början här,, får kolla lite till
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.