Hej, har ett utrymme med väggar och två dörrar under ett isolerat rum med golvvärme. Det är på ca 24 kvadrat, och TÄ som byggde utrymmet ovanför har aldrig gjort ngt med det. Det har blivit skräpförråd med stampat jordgolv, förutom den inre delen mot garaget/källaren som har gjutet golv (ligger ca 20 cm ovanför stampade jordgolvet). Det stampade jordgolvet behöver grävas ur för att få lite bättre takhöjd. Se kladd-ritning och lite bilder.
Vad skulle ni göra? Hur skulle ni göra det? Tacksam för alla idéer...
 
  • Husfasad med vit ovanvåning och två röda dörrar nedanför, snö på marken.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Handritad skiss av ett utrymme med mått och beskrivningar för väggar, dörrar och olika golvtyper.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Översikt av ett ostrukturerat och rörigt förrådsutrymme under ett hus med sten- och tegelväggar samt jordgolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Frågan är väl vad du VILL göra med det, extra tv-rum eller bara mer ordnat förråd? Och vad är problemet med stampat jordgolv?
Som förråd skulle jag gräva ur för lite grus och betongplattor. Gissar på ganska lite vatten och kyla så man behöver inte gräva så djupt.
 
M Mellanbarn skrev:
Frågan är väl vad du VILL göra med det, extra tv-rum eller bara mer ordnat förråd? Och vad är problemet med stampat jordgolv?
Som förråd skulle jag gräva ur för lite grus och betongplattor. Gissar på ganska lite vatten och kyla så man behöver inte gräva så djupt.
Tack, du har en poäng. Jag skulle vilja ha ett varmbonat förråd med ordentligt golv och innertak. Det är ngn form av isoleringsskiva i taket tror jag då det ju är värmegolv i rummet ovanför. Kan man bara sätta ett tak på det och skruva i reglarna eller krävs läkt?
Med jordgolv dammar det och blir smutsigt så fort det blir lite blött ute. Jag skulle oxå vilja ha ett utrymme utan plattan och väggarna längre in men vet inte hur jag får bort befintligt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.