Staffans2000
K Koltis skrev:
Det är fem år sedan vi köpt huset och det är våra tapeter som är skadade och när vi öppnade upp så fattades det isolering på sina ställen
Det är bara att isolera om, spika igen, tapetsera, klart!

Joxa inte till det.

Staffan
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
Jag blir lite tveksam över felbeskrivningen. Problem av den typen brukar i första hand bero på dålig ventilation. Man har för hög luftfuktighet i bostaden. Det kommer då i första hand att ge kondens på kalla dåligt isolerade ytor. Men grundfelet är ofta ventilationen.

Jag undrar om man gjort något som påverkar ventilationen? Ex bytt eller tätat gamla dragiga fönster?
 
  • Gilla
harry73 och 1 till
  • Laddar…
K
H hempularen skrev:
Jag blir lite tveksam över felbeskrivningen. Problem av den typen brukar i första hand bero på dålig ventilation. Man har för hög luftfuktighet i bostaden. Det kommer då i första hand att ge kondens på kalla dåligt isolerade ytor. Men grundfelet är ofta ventilationen.

Jag undrar om man gjort något som påverkar ventilationen? Ex bytt eller tätat gamla dragiga fönster?
Inte gjort något åt ventilationen men tagit bort ett el-element i rummet som drabbats
 
H
Vart med om detta i ett hus.
De som hade huset ville spara ström.
Så de tog bort elementen i ett par rum å öster i huset.
Sen körde dom luftvärmepump i väster för att värma upp.
De rummen som var utan element fick kondens ganska snart på väggarna bakom sängar och garderober.
de satte in nya element.

Och såg över ventilationen, för att spara ström till uppvärmning så hade dom strupit ventilationen till min.

idag har de bra ventilation varmt i rummen, inga problem med kondens.
Dock kostar det ett par kronor mer.

Lätt att bli dum snål.
 
  • Gilla
Simon Traktor
  • Laddar…
S
K Koltis skrev:
Inte gjort något åt ventilationen men tagit bort ett el-element i rummet som drabbats
Nyskapat konto och skapar en tråd om dolt fel med ett felt som självklart inte är dolt fel. Ger inga vettiga svar på frågor som användare ställer och vägrar lägga upp bilder.

Solklart troll.
 
  • Haha
Staffans2000
  • Laddar…
T tergo skrev:
fram till oljekrisen 73-74 så var det inte så noga med isoleringen, ett tag efter den tiden så började man att besiktiga isoleringen o plastningen innan man fick sätta dit gipsskivorna
Kan nog vara benägen att hålla med. Jag har inte hittat en enda plast i våra väggar som är från 40-talet :D
Däremot har jag inte hittat några fuktskador heller (än så länge). :)
 
  • Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.