Barnen slår ihjäl varandra, finns det någonstans i Västra götaland där ett badhus håller öppet fortfarande?

// Desperat
 
Trampolinparker!
 
Ja bra!
Finns de museum, eller annat i hela VG regionen?
 
Alla badhus är alltså stängda :(
 
Hur gamla är barnen? Finns det alternativa sysselsättningar att hitta på? Gå ut och grilla korv? Skattjakt? Pyssel?
Låna grannens hund?
 
Nu ringde deras kusin, blir o grilla korv idag
 
  • Gilla
Jiji
  • Laddar…
S
Haha, känner igen mig... Med tre barn (1.5-9 år) och en sjukskriven fru som behöver lugn är det fan inte lätt på helgerna i dessa corona tider... Det har blivit mycket korvgrillning i vinter. Längtar nåt jävulskt till vår/sommar. Jag har tyvärr inga tips, men tar gärna emot tips också..
 
Fruset vatten...

Under sportlovet vecka 7,15-21 februari, har Ruddalens bandybana öppet för allmänheten. Inträdet är gratis. Ta med egna skridskor och egen hjälm, det kommer inte finnas någon uthyrning på plats. Det är tillåtet att ha puck och klubba på isen. Öppettider under vecka 7: måndag — fredag 9-15, lördag stängt, söndag 10-14
 
  • Gilla
Jiji
  • Laddar…
Skattjakt, både inne och ute funkade bra när mina barn var små. Vi bodde trångt i Sverige och i Japan. I Japan skulle barn varken synas eller höras i flerbostadshus så det gällde att hålla dem lagom sysselsatta.

Lego var väldigt populärt. Men det är ju inte alla barn som gillar det.

Sen var det allt från pärlplattor till dockteatrar som vi byggde av kartonger och hylsor till toarullar och tygbitar.
Nu när jag tänker på det var det faktiskt väldigt roligt.

Playdoo lera och trolldeg är ju bra grejer också.
 
Ok jag bor i villaområde så barnen kan skrika om de vill.
Fan alltså, om inte Corona tar död på oss kommer isoleringen göra det ändå....
 
  • Haha
Jiji
  • Laddar…
Jag har fikat med vänner, digitalt. Kanske kan ni ordna en digital släktträff? Barnen kan förbereda något de kan visa för de andra gästerna.
 
Har ni snö hemma i trädgården? Skidor till ungarna?
Arrangera skidskytte. Åka skidor runt huset och efter varje varv så kan de kasta bollar på tomburkar.
Ingen snö? Spring runt huset!
 
  • Gilla
Jiji
  • Laddar…
Vinter OS, en gång ordnade jag ett mycket lyckat Sommar OS i trädgården. Vi tände facklan, sprang hinderbana i vattenspridaren, sköt prick med vattenpistol och gjorde stora såpbubblor. Det borde lätt gå att göra motsvarande på vinter. (fast kanske skippa vattenspridaren :crysmile:
)
Det var några olika moment som jag byggde upp i vår minimala trädgård. Barnen som deltog var 5-9 år om jag minns rätt.
De är stora nu, en del är vuxna men det händer att de pratar om detta ff.
 
Gokart Centralen har två grymma anläggningar, en vid Centralen i Göteborg och en i Kungälv.
Riktigt bra banor och sen finns det många andra aktiviteter också.
https://gokartcentralen.se
 
K
Är väl inte så svårt? Använd fantasin. ut och grilla korv, pulka åkning, skidskor, vandring på något spännande ställe. Finns hur mycket som helst att göra utan onödig trängsel med andra. bara man tänker till.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.