Någon som kan förklara vad dom här fläckarna är och vad som håller på att hända? Är det mögel?

Vägg med mörka fläckar vid dörrkarmens överkant, möjlig fuktskada eller mögel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Fläckar och sprickor runt ett fönsterkarm i ett hörn indikerar möjlig fuktskada eller mögel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bruna mögelliknande fläckar på vitmålad dörrkarm och vägg i hörnet av rummet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Svartmögel på väggen ovanför ett fönsterkarmens hörn.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Fläckar vid ett fönster på en gråmålad vägg som kan vara mögel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Svartmögelliknande fläckar i hörnet på en vitmålad vägg vid fönsterkarmen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ser ut som att det kommit/kommer in vatten där :confused:
 
Själv har jag funderat på om allt för kraftig mekanisk ventilation/undertryck kan orsaka den här slags fenomen (fuktläckage?). Det ser nästan ut som om något skulle ha sugit vatten från utanför fönstret rakt in i lägenheten.

Det lustiga är att samma sak inte har hänt till andra fönster i lägenheten eller ens till dom andra kanterna av samma fönster. Så kanske det bara den här sidan av den här karmen som inte varit tät nog. Eller så var det just det här ställen som var den svagaste länken i fuktkedjan.

I och för sig jag känner inte till hela historian av den här lägenheten eftersom det inte är så länge sen jag flyttade in här. Allt det här är från tiden före jag bodde här.
 
Är det din lägenhet (bostadsrätt el. dylikt) hade jag dokumenterat utgångsläget och sen börjat riva lite i tapeten/materialet bakom för att se vad jag hittat..

Är det blött så borde det vara föreningens ansvar (läckande fönster, alternativt läcka i värmesystemet hos grannen över)..

Ät det en hyresrätt hade jag inte gjort ett enda skit annat än att kontakta hyresvärden
 
Kontakta hyresvärd eller brf.
Även om det är en brf så kan dom vara ansvariga för fönster och fasad samt fukt som letar sig in från utsidan.
Läs vad det står i stadgarna om det är brf om du vill kontrollera ansvar innan du kontaktar dom.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.