Afton!

Jag tänkte byta golv i gillestugan.
Idag är det något laminatgolv på platon och det är, ja som hela havetstormar, sviktar rätt bra.

Tänkte lägga 14mm parkett istället med då kommer jag till bekymret med kaminen som står på det gamla sketgolvet.
Det är nämligen så att den är kopplad till skorstenen i väggen och jag vet inte alls hur man löser detta för det finns absolut ingen mån för att låta rören följa med upp ca 4mm.

Då till frågan, finns det någon smart lösning på detta eller är det bara att ringa den lokala skorstensfriman?
  • Kaminrör nära en vit vägg där röret inte är helt jämnt mot väggens öppning, tecken på montageproblem.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
    Kamin står på ett mörkt underlägg på ett laminatgolv bredvid en vägg och skorsten, med vedkorg intill.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
 
E
Är i samma sits och hoppas på svar! Skriv här om du kommer fram till någon lösning. :) Lycka till!
 
Jimmagnusson Jimmagnusson skrev:
Afton!

Jag tänkte byta golv i gillestugan.
Idag är det något laminatgolv på platon och det är, ja som hela havetstormar, sviktar rätt bra.

Tänkte lägga 14mm parkett istället med då kommer jag till bekymret med kaminen som står på det gamla sketgolvet.
Det är nämligen så att den är kopplad till skorstenen i väggen och jag vet inte alls hur man löser detta för det finns absolut ingen mån för att låta rören följa med upp ca 4mm.

Då till frågan, finns det någon smart lösning på detta eller är det bara att ringa den lokala skorstensfriman?
  • [bild][bild]
Ja det är nog bara att plocka ner kaminen om du vill ha nytt golv under den.
Är gnistskyddet löst eller ligger det under kaminen? En lösning om gnistskyddet ligger löst är väl att lägga nya golvet fram till kaminen och sedan gnistskyddet som döljer skarven. Eller så får du köra med avslutningslist ner mot gnistskyddet, men böjen kan bli en utmaning.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.