Jag har ett gammalt larmsystem typ DSC/Teletec PC1580, och skulle nu vilja ansluta en andra knappsats till den.
Vet någon vart jag kan få tag på en sådan?
 
Har du kollat med Teletec om dom har någon gammal MAP liggandes?
 
Ja, Teletec kunde inte hjälpa mig.
 
Efter helgen så kanske jag kan få tag i en. De som kanske har är borta över helgen. Åter på måndag.
 
OK, det låter bra. Så här ser min nuvarande knappsats ut:
En väggmonterad larmsystemets knappsats med sifferknappar, indikatorlampor och instruktioner för olika sektioner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Har en smutsig begagnad liggandes, kan gå att tvätta. Kan ta ett kort imorgon på den om intresse finns?
 
Ja, det låter jättebra! Jag är intresserad!
 
P patrikpet skrev:
Ja, det låter jättebra! Jag är intresserad!
Gammalt pappersanvisning för säkerhetssystem med knappsats och instruktioner på svenska, liggande på ett grått tyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hand håller en öppen elcentral med klistermärke av animerad superhjälte, i en verkstadsmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hand håller en öppen termostat med synliga ledningar i ett rum under renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Hej,
Så, för några veckor sedan kom den nya knappsatsen på plats. Efter det att jag hade kopplat in den nya knappsatsen och slagit på strömmen igen så tilldelade jag den nya knappsatsen en egen slot genom att aktivera programmeringsläge, ange 00, sedan 0 och till slut 14. Ett par # för att avsluta. Sen funkade allting bra. Jag vet inte, men jag tror att min gamla knappsats hade tilldelats slot 11 för länge sedan.
Jag gjorde aldrig någon kod 92, Module Supervision Reset. Jag vet inte om det är nödvändigt, och systemet verkar fungera bra ändå.
 
  • Nyinstallerad knappsats på vägg med lysande indikatorer i driftläget.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det är inte nödvändigt när man lägger till på bussen, tar man däremot bort enhet så behöver man uppdatera adressövervakningen på bussen annars letar den efter en adress som inte finns och felmeddelar.
 
Hej
Ny här på sidan.
Men jag undrar om någon har en sådan här manöverpanel? till PC1580?
 
Hej!
Jag har en likadan knappsats som jag ska plocka ner. Har du något tips på hur man gör utan att råka bryta av någon plastbit?
 
Hej, om jag minns rätt så på undersidan trycker man upp en skruvmejsel lagom hårt. Så fjädrar en plasthake in. Så kan man jacka av ytterhöljet. Kan jag köpa den?
Om du ska ta ner den. Med vänlig hälsning, Mats & Pernilla
 
Tack
M Mago71 skrev:
Hej, om jag minns rätt så på undersidan trycker man upp en skruvmejsel lagom hårt. Så fjädrar en plasthake in. Så kan man jacka av ytterhöljet. Kan jag köpa den?
Om du ska ta ner den. Med vänlig hälsning, Mats & Pernilla
Tack för svaret! Det gick bra att öppna den, krävdes lite mer kraft bara.
Jag ska ta ner både knappsatsen och centralapparaten inom kort när jag hinner med. Jag funderar på om det går att sälja det som paket. Larmet är från 2005.
 
E ensakitaget skrev:
Tack


Tack för svaret! Det gick bra att öppna den, krävdes lite mer kraft bara.
Jag ska ta ner både knappsatsen och centralapparaten inom kort när jag hinner med. Jag funderar på om det går att sälja det som paket. Larmet är från 2005.
Hej, vet att larmet är gammalt, inbyggd larmsändare går bara på analog linje. En äldre vän till mig som inte vill ha nytt handhavande och som redan köpt en GSM önskar ny knappsats. Så om du ska sälja , vad vill du ha för paketet? mvh Mats
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.