Jodå det blev grönt kakel, Moss green. Blev superfint, bilderna visar inte riktigt hur det ser ut i verkligheten men det skimrar i olika gröna nyanser, nästan alla som varit hemma hos oss har tyckt att det blev riktigt bra.
 
  • Kök med mossgrönt kakel som skimrar i olika gröna nyanser, vita skåp och rostfria vitvaror.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Helena Didriksson och 4 till
  • Laddar…
Fario Fario skrev:
Jag har inte så mycket att tillföra men vi har precis valt kakel för en kommande köksrenovering och det blev Pasadena grön.

Vi tror den kommer fungera både med vita luckorna, grå diskbänken (vi behåller den gamla originalbänken på två meter i plåt) och arbetsbänken i ek. Om den inte gör det så flyttar vi... :rofl:

[bild]
Snygg färg! Blir bra till bänkskivan i ek och till diskbänken i plåt. Jag tänkte mig också sådan diskbänk
 
  • Gilla
Fario
  • Laddar…
Z ZaMa skrev:
Jodå det blev grönt kakel, Moss green. Blev superfint, bilderna visar inte riktigt hur det ser ut i verkligheten men det skimrar i olika gröna nyanser, nästan alla som varit hemma hos oss har tyckt att det blev riktigt bra.
Jag ser att er gröna färg passar bra där mot den mörkare bänkskivan. Blir lite mer liv.
 
  • Gilla
ZaMa
  • Laddar…
Vad härligt att så många vågar något annat än vitt kakel.
Fint även att behålla gammal diskbänk. Jag har fått en gammal diskbänk och den är guld värd. Ska så småningom komma in i ett kök som idag saknar vatten och avlopp.
 
  • Gilla
ZaMa och 1 till
  • Laddar…
M Marijairena skrev:
Snygg färg! Blir bra till bänkskivan i ek och till diskbänken i plåt. Jag tänkte mig också sådan diskbänk
Ja Ek kommer bli jättebra, ångrar lite att vi inte valde Ek men tyvärr fick vi välja bänkskiva från ikea i ett väldigt tidigt läge som inte gick att ändra sen när det var dags för kakel
 
  • Gilla
Fario
  • Laddar…
Z ZaMa skrev:
Ja Ek kommer bli jättebra, ångrar lite att vi inte valde Ek men tyvärr fick vi välja bänkskiva från ikea i ett väldigt tidigt läge som inte gick att ändra sen när det var dags för kakel
Men det blev väldigt fint med den skivan ni valde
 
  • Gilla
ZaMa
  • Laddar…
Jag har knallgrönt kakel och svart bänkskiva.. Nästan lysande grön... Spisfläkten är också grön, fast en annan nyans av grön.. Ska jag vara ärlig så är det.... skitfult... Kaklet kommer målas vitt/grått i närtid och spisfläkten kommer bytas ut, och bänkskivan, och golvet, och taket... Men så som du fick till det så blev det riktigt snyggt. :)
 
  • Gilla
ZaMa
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.