Det är dags för oss att bestämma kakel i nya huset Vi är inne på grönt eftersom själva köket är vitt med svart marmorskiva, skulle var kul å se riktiga bilder på just erat kök helst med färg på kaklet å gärna grönt, hur har ni gjort? Å har ni ”tröttnat” på färgen?
 
Z ZaMa skrev:
Det är dags för oss att bestämma kakel i nya huset Vi är inne på grönt eftersom själva köket är vitt med svart marmorskiva, skulle var kul å se riktiga bilder på just erat kök helst med färg på kaklet å gärna grönt, hur har ni gjort? Å har ni ”tröttnat” på färgen?
Hej! Hur har det gått med ert val av färg i köket?. Ser inte att du fick något svar. Funderar nämligen själv på grönt kakel i lite mer gråblå grön ton. (Höganäs) Har Jotun Lövsal på väggen och kaklet skulle bli lite mörkare. Vita skåpluckor från Ikea. Och öppna skåp Tutemo i Ask. Golvet är Askparkett.

Undrar också om man skulle tröttna på färger och i stället ta vitt (lite tråkigare).
 
Låter fint med grönt kakel. Jag anser att om man nu inte fixar inför en försäljning ska man välja det man vill ha. Inte fundera så mycket på vad andra tycker. Huruvida man tröttnar eller inte beror nog på hur känslig man är för mode och hur helheten blir.
 
  • Gilla
Marijairena
  • Laddar…
Jiji Jiji skrev:
Låter fint med grönt kakel. Jag anser att om man nu inte fixar inför en försäljning ska man välja det man vill ha. Inte fundera så mycket på vad andra tycker. Huruvida man tröttnar eller inte beror nog på hur känslig man är för mode och hur helheten blir.
Valde ni grönt kakel?
Jag ska inte sälja nu. Och det är ju inte säkert att den som köper skulle gilla mitt vita kakel heller.
 
  • Gilla
Jiji
  • Laddar…
M Marijairena skrev:
Valde ni grönt kakel?
Jag ska inte sälja nu. Och det är ju inte säkert att den som köper skulle gilla mitt vita kakel heller.
Jag har inte gjort om något kök. I mitt kök från - 07 eller - 08 är allt vitt, vitt och vitt och jättetråkigt.
Jag planerar ett badrum i kombination med tvättmaskin i mitt andra hus och där kommer det att bli grönt kakel. :D
Ja, eller jadefärgat kanske är rätt ord. För att vi som ska bygga verkligen gillar färgen.
 
Skärmdump från Kök med grå kakelvägg, gröna skåp, hylla med glasflaskor, vit kanna och skärbräda.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Sköna hem. Jättefint!!!
 
  • Gilla
  • Älska
Silver78 och 1 till
  • Laddar…
KristinaRT
Jiji Jiji skrev:
Skärmdump från [bild] Sköna hem. Jättefint!!!
Vilken vacker grön färg!!!
 
  • Gilla
Marijairena
  • Laddar…
KristinaRT KristinaRT skrev:
Vilken vacker grön färg!!!
Det är snyggt med grönt i kök eller badrum Hade gröna köksluckor förut och trivdes med det
 
  • Gilla
Jiji
  • Laddar…
KristinaRT KristinaRT skrev:
Vilken vacker grön färg!!!
Visst var det. Jag blir alldeles glad.
Jag är ju lite indisponibel för tillfället pga en kattrelaterad olycka så jag tittar på stillbilder av vackra miljöer. Rörlig bild får mig att bli lite yr... :rofl:
 
KristinaRT
Jiji Jiji skrev:
Visst var det. Jag blir alldeles glad.
Jag är ju lite indisponibel för tillfället pga en kattrelaterad olycka så jag tittar på stillbilder av vackra miljöer. Rörlig bild får mig att bli lite yr... :rofl:
Det är en perfekt grön färg; inte skrikig, inte för mörk, inte för ljus, tydligt grön. Och viktigast av allt, vilsam för ögonen och ger en lugn atmosfär.

Hjärnskakning pga fall över katt?
 
  • Gilla
Marijairena
  • Laddar…
KristinaRT KristinaRT skrev:
Hjärnskakning pga fall över katt?
Jo och bruten näsa... Och lite tilltuffsad stolthet också... ;)
 
KristinaRT
Jiji Jiji skrev:
Jo och bruten näsa... Och lite tilltuffsad stolthet också... ;)
Stackare! Måste vara en stor katt :) Hoppas det gick bättre för katten?

Egentligen borde du hjärnvila - inte titta på en skärm alls (även om det bara är stillbilder).... fast jag lovar att inte skvallra ;)
 
KristinaRT KristinaRT skrev:
Stackare! Måste vara en stor katt :) Hoppas det gick bättre för katten?

Egentligen borde du hjärnvila - inte titta på en skärm alls (även om det bara är stillbilder).... fast jag lovar att inte skvallra ;)
Mycket liten katt. Jo jag vet. Jag ligger helt still och blundar mellan varven. Men nu mår jag bättre och det blir tråkigt tillslut. Bättre att titta stillsamt än lockas att kliva upp och ramla igen.
 
  • Gilla
KristinaRT
  • Laddar…
Jiji Jiji skrev:
Jag har inte gjort om något kök. I mitt kök från - 07 eller - 08 är allt vitt, vitt och vitt och jättetråkigt.
Jag planerar ett badrum i kombination med tvättmaskin i mitt andra hus och där kommer det att bli grönt kakel. :D
Ja, eller jadefärgat kanske är rätt ord. För att vi som ska bygga verkligen gillar färgen.
Jiji Jiji skrev:
Jag har inte gjort om något kök. I mitt kök från - 07 eller - 08 är allt vitt, vitt och vitt och jättetråkigt.
Jag planerar ett badrum i kombination med tvättmaskin i mitt andra hus och där kommer det att bli grönt kakel. :D
Ja, eller jadefärgat kanske är rätt ord. För att vi som ska bygga verkligen gillar färgen.
Jiji Jiji skrev:
Jag har inte gjort om något kök. I mitt kök från - 07 eller - 08 är allt vitt, vitt och vitt och jättetråkigt.
Jag planerar ett badrum i kombination med tvättmaskin i mitt andra hus och där kommer det att bli grönt kakel. :D
Ja, eller jadefärgat kanske är rätt ord. För att vi som ska bygga verkligen gillar färgen.
Aha, missförstod, trodde det var köket. Vad roligt med grönt kakel i badrummet. Det blir säkert jättefint.
Ungefär så här ser de kakelplattorna ut som jag tänkte. De är gråblåa men också lite gröna.
Svårt med foto för det ändrar lite tonen på väggen bakom
En gråblå kakelplatta mot en vit vägg med etikett som beskriver färg och storlek.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gråblå kakelplatta med möjlig grön ton mot vit vägg, informationsetikett närbild.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Jiji
  • Laddar…
Jag har inte så mycket att tillföra men vi har precis valt kakel för en kommande köksrenovering och det blev Pasadena grön.

Vi tror den kommer fungera både med vita luckorna, grå diskbänken (vi behåller den gamla 70-tals originalbänken på två meter i plåt) och arbetsbänken i ek. Om den inte gör det så flyttar vi... :rofl:

Grönt Pasadena kakel med geometriskt mönster liggande på ett träbord, bredvid färgprover.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Hashabygga och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.