Hej !

jag har ett stort trådbundet larm, grejorna är från 90 talet typ Dsc eller nåt liknande. Jag tänkte använda kabelnätet och byta ut komponenter.
Vad finns det för bra larm i dag ? Jag vill ha nätverkskabel inkopplad och app till telefonen för kontroll och larm, ingen uppkoppling mot central med abbonemang.
 
A Ankanett skrev:
Hej !

jag har ett stort trådbundet larm, grejorna är från 90 talet typ Dsc eller nåt liknande. Jag tänkte använda kabelnätet och byta ut komponenter.
Vad finns det för bra larm i dag ? Jag vill ha nätverkskabel inkopplad och app till telefonen för kontroll och larm, ingen uppkoppling mot central med abbonemang.
Har man ett bra fungerande DSC larm så köper man enklast Envisalink till det för webb och appstyrning. Funggerar hur bra som helst.
https://www.eyezon.com/
 
  • Gilla
Landsknekt och 2 till
  • Laddar…
Tycker du ska kolla på Vanderbilt SPC. Går enkelt att även integrera med ett hemautomationssystem såsom Homey och Home Assistant om du skulle vilja det.
 
Ok ! Det va visst ett tele tec larm. Dsc ser modernare ut.

Jag är jättenyfiken på era upplevelser av bra larm.
 
DSC heter Teletec i Sverige av någon anledning. Sitter själv just med ett sådant.
Jag vet inte vad som blir bättre med ett nytt larm så länge allt fungerar, så jag har inte bytt. Det skulle vara Google Home koppling, men det får vänta.
 
Jo det fungerar, men jag skulle vilja ha larm när man inte är hemma och gärna kunna kontrollera det oxo, det är ett gammalt pc510 utan display. Hittade ett begagnat som heter NX9 med tillbehör ? Någon som vet något om det, kontrollpanelen ser ut som dsc med display.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.