Jag flyttade ett skåp som har stått i källaren under många år,
Då såg jag att det in i skåpet finns pulver elller så, vit färg, på vissa ställen är det nästan som mjöl. Det är lätt att få bort men jag vet inte om det handlar om nån farlig mögel eller om det är ingen fara.
Skåpet står nu i bostaden, i ett torrt och varmt rum.
Kan jag luta mig tillbaka eller behöver jag bekämpa det här?
Under skåpet på golvet låg det massor med maskar, tänkte på trämask men jag ser inte något angrepp eller hål, kanske är de inte längre aktiv.
Då såg jag att det in i skåpet finns pulver elller så, vit färg, på vissa ställen är det nästan som mjöl. Det är lätt att få bort men jag vet inte om det handlar om nån farlig mögel eller om det är ingen fara.
Skåpet står nu i bostaden, i ett torrt och varmt rum.
Kan jag luta mig tillbaka eller behöver jag bekämpa det här?
Under skåpet på golvet låg det massor med maskar, tänkte på trämask men jag ser inte något angrepp eller hål, kanske är de inte längre aktiv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
Har fått liknande vitt ludd/damm på möbler som stått i kallt garage. Jag har torkat av ordentligt och låtit torka inne och det har inte kommit tillbaka. Jag tål inte mögel men har inte känt av det så jag har antagit att jag fått bort det. Min teori är att det är kolhydratrikt smuts som får lite mögeltillväxt ev också bakterier som växer till och sedan möglar och att det försvinner när jag torkat rent, med ngt lämpligt rengöringsmedel. Ibland använder jag alkohol men det beror ju på om lacken tål det. Ta något som löser fett och kolhydrater men som inte skadar möbeln.