Du kan inte få till en omvänd frostvakt som alltså enbart ger spänning till kylskåpet om temperaturen är över 8 grader typ? Du räddar ju inget från att frysa på det viset men du kanske räddar kylskåpet från att paja när det försöker köra för kallt?

Man skulle vilja kombinera med en liten värmefläkt INUTI med frostvakt på säg 2 grader som värmer när det blir för kallt. Skåpet isolerar ju hyfsat så det borde vara klart trevligare för elräkningen än att värma ett oisolerat förråd!
 
A
JohanJohanJohanJohan JohanJohanJohanJohan skrev:
Jag har ett kylskåp i ett förråd på tomten som har blivit väldigt kallt i år. Kylskåpet slutade fungera och saker inne i kylskåpet frös sönder. Finns det något man kan göra för att få kylskåpet att fungera även när det är kallt? Jag kommer inte isolera hela förrådet för det orkar jag inte, men man kanske kan göra något runt kylskåpet. Har ni några tips?
Tror ni att kylskåpet kommer fungera sen när det blir varmare igen eller har det förstörts helt och hållet nu när det varit så kallt?
Kylskåpet är definitivt inte förstört det är bara termostaten som tycker att det är kallt nog. Det kommer att fungera som vanligt till sommaren igen!
 
A
Tomtom79 Tomtom79 skrev:
Du kan inte få till en omvänd frostvakt som alltså enbart ger spänning till kylskåpet om temperaturen är över 8 grader typ? Du räddar ju inget från att frysa på det viset men du kanske räddar kylskåpet från att paja när det försöker köra för kallt?

Man skulle vilja kombinera med en liten värmefläkt INUTI med frostvakt på säg 2 grader som värmer när det blir för kallt. Skåpet isolerar ju hyfsat så det borde vara klart trevligare för elräkningen än att värma ett oisolerat förråd!
Kul tänk!
Frostvakt inne i skåpet är ju faktiskt rätt smart.
 
Det gäller att ställa termostaten lägre än kylens termostat bara...
 
  • Gilla
Tomtom79
  • Laddar…
Ta in öl+vin i källaren och skippa kylskåpet? Det du tror du sparar på att lagra fulöl från Danmark/Tyskland försvinner ju i el mm för kylskåpet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.