Hur planerar man denna tomt på bästa sätt? Hoppas får lite tips och ideèr. Problemet med denna tomt är att den lutar ganska mycket från ena sidan till dean andra.
Jag lägger upp en skiss där 3 förslag finns.
Bild 1 är urspungsförslaget, sedan har jag 2 andra förslag också.
Jag tycker egentligen att första förslaget är det bästa men det blir en rejäl nivåskillnad upp till tomten från garaguppfarten ( kan inte höja garaget pga höjdskillnad mot väg). och sedan blir det en rejäl höjdskillnad till tomten bredvid. Tror de kommer lägga sitt hus på +61

Bild 2 Höjer tomten jmf med bild 1 och får inte samma problem med höjdskillnaden mellan garage och själva tomthöjden.

Bild 3 : Samma som men med annat förslag på garageplacering.

Riktigt lurig tomt detta och jag tar tacksamt emot förslag och ideèr.
Något som vet vad som gäller mot grannen som avser bygga på +61? Det bir höjdskillnader i alla fall. Vem skall ta utjämning på sin sida av tomten?
 
personligen vill jag ha nära till garaget, helst ihop med huset. jag skulle inte lägga garaget i bakkant så du får 20m uppfart, det känns som försvunnen tomt för mig, samt trist när det snöar.
jag hade nog gått på första och försökt få upp garaget lite samt sänka huset om det går för att minska höjdskillnaden där. men svårt att veta utan att se bilder och få en känsla för området. du vill aldrig hamna i en grop eller få den känslan.
den som ändrar marknivå är ansvarig att ta hand om det, bygga mur, vatteavrinning etc så jag skulle snackat lite med grannarna för att se vad de tänker.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.