O
Hej!

är på jakt efter ett bra och prisvärt skarvspackel som passar bra till att spackla skarvar och pappremsor i gipsskivor.

Såg att byggmax har ett som verkar billigt. Är det någon som testat det? Eller vad rekommenderas?
 
S
Byggmax gör som många andra butikskedjor , slutar sälja märkesvaror och säljer bara sitt eget märke, ganska trist tycker jag att inte få välja själv vilken produkt jag vill ha , om Midun är bra eller inte vet jag inte , köper
helst produkter som jag vet fungerar i andra butiker................
 
O
S stenna skrev:
Byggmax gör som många andra butikskedjor , slutar sälja märkesvaror och säljer bara sitt eget märke, ganska trist tycker jag att inte få välja själv vilken produkt jag vill ha , om Midun är bra eller inte vet jag inte , köper
helst produkter som jag vet fungerar i andra butiker................
ok. Vet du något bra skarvspackel som du använt mycket?
 
S
O order66 skrev:
ok. Vet du något bra skarvspackel som du använt mycket?
är nog bättre att målarna på forumet svarar , mitt svar va mer generellt ang. märkesprodukter kontra butikskedjans egna produkter
 
Hink med Bostik Lätt Handspackel LH för byggprojekt, beskriven som effektiv och prisvärd av användare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Detta är nog bäst spackel för pengarna . Har använt det mycket och är nöjd.
Däremot så använder jag helst J-spackel till skarvarna när jag fäster pappen och använder Bostic till övriga lager.
Jag är inte målare utan glad amatör
. Hink med Beckers Scott J spackel för skarvspackling.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
order66
  • Laddar…
O
Toppen, tack för tips! Men Bostik funkar bra att fästa pappremsan i med?
 
O order66 skrev:
Toppen, tack för tips! Men Bostik funkar bra att fästa pappremsan i med?
Det fungerar , men jag upplever att det är lättare att inte få luftbubblor under pappen samt att den sitter bättre direkt när man sätter pappen i taket osv. Till hörnförstärkningar och liknande så suger j-spacklet fast det bättre. Den är inte lika torr.

I min tillbyggnad jag jobbar med nu så kör jag j och bostic. Skulle jag bara gipsa väggarna i ett rum så hade jag kört enbart bostic.
 
  • Gilla
order66
  • Laddar…
Du kan även söka på bostic spackel på forumet så vet jag att en målare tipsat om det förut.
 
  • Gilla
order66
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.