fredwel skrev:
Tak med fetbladsväxter, en modern tappning på grästak

[bild]

Läs mer här:

[länk]

Ok - tack - låter dyrt och komplicerat iaf - tänker på underhåll, fuktskaderisk osv.//R
 
danny_falun skrev:
Intressant, men du har kommit upp i 70000 och då är det en carport. Så det känns som man "tjänar" på att köpa i stort sett färdigt, reser det gör vi själva så det är ju ingen kostnad.

Vi får väl se om min husleverantör kan matcha lundqvistträvaru på nått vis. Man vill ju helst ha ett garage som liknar huset " visuellt" att det blir samma takpannor osv !
Ja herre j-vla. Tjänar på att köpa färdigt?

Kämpa vidare, visdom kommer efterhand...
 
Badger skrev:
Ja herre j-vla. Tjänar på att köpa färdigt?

Kämpa vidare, visdom kommer efterhand...

Vad menar du ?!
 
Klassiska jämförelsen med äpplen och päron...

Lägg upp istället de olika offerterna. Dvs vad är det "exakt" som ingår och då vad krävs för att komplettera.
Då kommer du erhålla bättre kvalitet på svaren. Det går inte bara att titta på en "summa" från olika offerter eller byggnadssätt.

Snubben med carporten har mycket troligt viljat ha en viss kvalitet och då fått betala för det, dvs ej jämförbart med färdigköpt enkel lågkostnadskonstruktion
 
Badger skrev:
Klassiska jämförelsen med äpplen och päron...

Lägg upp istället de olika offerterna. Dvs vad är det "exakt" som ingår och då vad krävs för att komplettera.
Då kommer du erhålla bättre kvalitet på svaren. Det går inte bara att titta på en "summa" från olika offerter eller byggnadssätt.

Snubben med carporten har mycket troligt viljat ha en viss kvalitet och då fått betala för det, dvs ej jämförbart med färdigköpt enkel lågkostnadskonstruktion
Okej, nä självklart tittar jag inte på själva summan. man måste ju se vad man får.
Har fått en pris från lundqvist på 84000:- komplett med frakt. Jag kikar vidare
 
Mikael_L
danny_falun skrev:
är på gång o ska bygga hus. Jag ska ha ett dubbelgarage på minst 50 kvm. Husleverantören vill ha 96 000:- för sitt men nu har jag börjat kika runt lite grann. har du några tips på en leverantörer ja kan kika på ??! Oisolerat med portar och nått fönster vill man väl ha !
Är det inklusive platta och grundarbeten så är det ett kanonpris, bara att slå till!
2000:-/kvm !!

Men då antar jag att det är åtminstånde lite isolering under och att det ingår portar och nåt fönster och el.
I så fall ett helt ok pris även om du monterar själv, tycker jag iaf.
 
Mikael_L skrev:
Är det inklusive platta och grundarbeten så är det ett kanonpris, bara att slå till!
2000:-/kvm !!

Men då antar jag att det är åtminstånde lite isolering under och att det ingår portar och nåt fönster och el.
I så fall ett helt ok pris även om du monterar själv, tycker jag iaf.

Nej, platten är exclusive men grävningen o plattan gör jag själv
 
Hej
Vi har precis byggt i falun (stennäset). Tittade i början på Fiskarheden. Har för mig att deras dubbelgarage med stommontering kostade ca 250 000 kr.
 
NicklasWall skrev:
Hej
Vi har precis byggt i falun (stennäset). Tittade i början på Fiskarheden. Har för mig att deras dubbelgarage med stommontering kostade ca 250 000 kr.

komplett gargae fiskarheden 227 000:-
 
Mikael_L
danny_falun skrev:
Nej, platten är exclusive men grävningen o plattan gör jag själv
Ahaa, ja det är ju helt klart en stor del av priset på ett garage.

Endast material borde väl gå att få bra mycket billigare. Men det beror ju givetvis på hur lyxigt man väljer ...
 
Mikael_L skrev:
Ahaa, ja det är ju helt klart en stor del av priset på ett garage.

Endast material borde väl gå att få bra mycket billigare. Men det beror ju givetvis på hur lyxigt man väljer ...

Ja bygger man lösvirke då kan man ju komma undan billigare men det är jag inte intresserad av !
 
Glöm inte att om du låter hussäljaren bygga garaget så har du troligtvis 10 års byggfelsgaranti, så blir något galet så ringer du ett samtal och så får ni ta det därifrån. Det finns helt klart fördelar med att få llt fix och färdigt av samma säljare. Ibland är det värt att betala lite mer för att slippa krångel anser jag.
*Ibland är det dyrt att vara snål*
 
Nu lutar allt åt att det blir fiskarhedens garage. Trots att det är ca 10 000:- dyrare än Lundqvist. Det var inget problem att få garaget några veckor tidigare än huset så man kan smälla upp det först. Det som väger över för FH- fördel är att garaget estetiskt passar mkt bra ihop med huset då vi skall ha samma panel på garage som hus, att tegelpannor blir samma som hus, sen att vi bara har ca 2 mil till huvudkontoret i borlänge, alltid bra att ha det nära ifall det skulle bli nå fel.
 
danny_falun skrev:
Ja bygger man lösvirke då kan man ju komma undan billigare men det är jag inte intresserad av !
Jag har för mig att fiskarheden levererar i lössvirke??
 
Enligt mina uppgifter ska ett färdigt dubbelgarage från fiskarheden gå på ca 300 000:- inklusive grund. Enkelgarage färdigt ca 190 000:-
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.