R Rolle85 skrev:
Han sa bara,”ja det är såhär LSD ser ut idag, vi skickar de på analys o sen eldar jag det”
Idag om han menar från idag och 30-40 år tillbaka. I skolan på 90 talet fick vi alla en bok om hur droger såg ut. Det fanns bilder som liknade din karta, smileygubbar var mer populärt då.

Anledning att ha det på papper var väl att det skulle vara lätt att ha med och ta vid party.

Vettigt av dig att lämna in.
 
Staffans2000
Och sedan ringde du polisen: -Nä. Några vapen hittade vi inte. :D

Tommygun Staffan
 
Karlia
Vapen har vi också lämnat in, arv från morfar, hängandes i låst förvaring på föräldrarnas vägg. När vi kom på att de var stöldbegärliga, ingen av oss jagar.. Vad skulle vi ha kvar dem för?
 
Jag tror ni överanalyserar det här.

De beställde varorna till en påhittad person i Norrköping men postnord hade en ovanligt smart brevbärare alt. Brevet hängde möjligtvis i ett trapphus ett tag tills det gick tillbaka de till postnord och postnord gjorde en sökning på namnet och de råkade bara finnas en med det namnet så de skickades till dig.

Du gjorde allt rätt!
 
K Knight skrev:
Jag tror ni överanalyserar det här.

De beställde varorna till en påhittad person i Norrköping men postnord hade en ovanligt smart brevbärare alt. Brevet hängde möjligtvis i ett trapphus ett tag tills det gick tillbaka de till postnord och postnord gjorde en sökning på namnet och de råkade bara finnas en med det namnet så de skickades till dig.

Du gjorde allt rätt!
Ja vem hade anat att Rutger Gönåker fanns på riktigt?

(Man blir ju lite nyfiken på TS namn...)
 
  • Haha
  • Gilla
Borgir och 3 till
  • Laddar…
Staffans2000
Strulputten.

Staffan
 
Det blir randig solbränna till hösten
 
F
useless useless skrev:
Förmodligen nån som hittade på ett namn för att kunna säga 'Jag har ingen aaaning' om polisen kommer samtidigt som man vittjar brevlådan. Sen hade vederbörande otur att brevet hamnade hos dig med namnet istället för på angiven adress.
Exakt så var det. Jag trodde faktiskt inte att Knut Kragballe fanns på riktigt.
 
Medans ni läser vad jag skriver så vill jag be er ha en sak i åtanke. Bara för att man inte håller med om att narkotika är värre än helvetet så behöver man inte vara brukare/missbrukare.

Med det sagt:

R Rolle85 skrev:
På väg till polisen nu, de sa att de är Lsd och jag måste infinna mig där med kuvertet asap!
Vad fan var det för stil. Vill de ha knarket kunde de väl hämtat det själv?

Jag hade snällt sagt att de antingen kunde komma själva eller så kan de vänta tills jag har vägarna förbi om en vecka eller så. (Förutsatt att jag inte har något olagligt hemma förstås.)

Eller tja... Jag hade i och för sig inte sagt till överhuvudtaget. Varför skulle det vara bra? Enklare för alla inblandade att elda upp det själv.

Vissa i tråden skojar förstås om att man ska testa lite själv och medan jag kan hålla med om att vissa skulle dra nytta av det så är det ganska idiotiskt med tanke på att man inte vet styrkan eller ens vad det är för preparat.

Handyman 1 skrev:
Bra att du blev av med skiten iaf,fyfan för droger i alla former:confused:
Alla former? De flesta som säger så går sedan hem och dricker vin till maten och avslutar med en söt efterrätt, kanske till och med en cigg efter maten. Vissa skulle kalla det för hyckleri. Jag vet förstås inte om de är en av dem utan jag pratar rent generellt.

Men du kanske syftade på narkotika, d.v.s. sådant som är olagligt. Då är det kanske inte hyckleri utan mer okunskap. Idag är det 2021 och vi vet med säkerhet att flera sorters lagliga droger är hästlängder värre än flera av de olagliga. Både på individ och samhällsnivå.

Karlia Karlia skrev:
Du har sagt till polisen, det skulle du väl inte göra om du var skyldig? Du kan också visa att du frågade på ett forum - är man inte i knarksvängen hur ska man kunna veta vad det är?
Jag håller med dig men från polisens synvinkel kan det uppfattas annorlunda. Tänk t.ex. om din langare fått datorn beslagtagen eller om du misstänker att du har span på dig. Då vore det ganska smidigt om man kunde knata in på stationen och säga ”jag är en hyvens karl, hittade det här i min brevlåda, ingenting jag beställt!”

Men det beror förstås på omständigheterna. Har man åkt dit en massa gånger för narkotikabrott känns det som en ganska dum ide att gå till polisen med narkotika.

Karlia Karlia skrev:
Aldrig förstått mig på LSD, varför vilja uppleva en kemisk psykos? Kanske träffat för många människor i psykos för att någonsin vilja uppleva..
Det kanske skulle hjälpa om du förstod vad lsd är för något. Att dra paralleller med en psykos är, milt talat, inte i linje med verkligheten. Men jag förstås varför folk tror det. I skolan fick vi lära oss att lsd leder till psykoser och att folk hoppar från hus i tron att de kan flyga. Cannabis ökade lusten att våldta och kort efter ens första joint gick alla över till heroin. Det här är på riktigt sånt jag hörde i skolan.

Än idag när informationen är fri men trots det lever många kvar med sin okunskap. Vissa väljer till och med aktivt att inte tro på den forskning som finns.

Och innan du säger det; ja. hallucinogena droger kan orsaka psykos. Men socker kan orsaka diabetes och alkohol kan göra att du ligger nerkissad på en parkbänk. Men det kommer inte hindra mig att ta en öl till godiset på fredagen.

MultiMan MultiMan skrev:
Edit: För rättvisans skulle så använde väldigt många LSD under hippie-eran, inklusive Steve Jobs (Apple).
Det används även hyfsat flitigt idag, om vi inkluderar liknande droger som ofta felaktigt benämns som lsd.

Problemet är att vi under flera decennier fått höra överdrivna och ofta rent ut sagt falska historier om drogen och dess effekt. För att inte tala om att polisen mer än gärna lägger resurser på jaga drogbrukare.

Att det bara är hippies som brukar hallucinogener är långt ifrån sanningen. Jag tror förstås att de är överrepresenterade men det finns mängder med medelsvenssons som gör det utan att våga prata om det pga av rädsla för påföljder från lagen och folk i sin närhet.
 
  • Gilla
-PC- och 8 till
  • Laddar…
A
T Trunk skrev:
Medans ni läser vad jag skriver så vill jag be er ha en sak i åtanke. Bara för att man inte håller med om att narkotika är värre än helvetet så behöver man inte vara brukare/missbrukare.

Med det sagt:


Vad fan var det för stil. Vill de ha knarket kunde de väl hämtat det själv?

Jag hade snällt sagt att de antingen kunde komma själva eller så kan de vänta tills jag har vägarna förbi om en vecka eller så. (Förutsatt att jag inte har något olagligt hemma förstås.)

Eller tja... Jag hade i och för sig inte sagt till överhuvudtaget. Varför skulle det vara bra? Enklare för alla inblandade att elda upp det själv.

Vissa i tråden skojar förstås om att man ska testa lite själv och medan jag kan hålla med om att vissa skulle dra nytta av det så är det ganska idiotiskt med tanke på att man inte vet styrkan eller ens vad det är för preparat.


Alla former? De flesta som säger så går sedan hem och dricker vin till maten och avslutar med en söt efterrätt, kanske till och med en cigg efter maten. Vissa skulle kalla det för hyckleri. Jag vet förstås inte om de är en av dem utan jag pratar rent generellt.

Men du kanske syftade på narkotika, d.v.s. sådant som är olagligt. Då är det kanske inte hyckleri utan mer okunskap. Idag är det 2021 och vi vet med säkerhet att flera sorters lagliga droger är hästlängder värre än flera av de olagliga. Både på individ och samhällsnivå.


Jag håller med dig men från polisens synvinkel kan det uppfattas annorlunda. Tänk t.ex. om din langare fått datorn beslagtagen eller om du misstänker att du har span på dig. Då vore det ganska smidigt om man kunde knata in på stationen och säga ”jag är en hyvens karl, hittade det här i min brevlåda, ingenting jag beställt!”

Men det beror förstås på omständigheterna. Har man åkt dit en massa gånger för narkotikabrott känns det som en ganska dum ide att gå till polisen med narkotika.


Det kanske skulle hjälpa om du förstod vad lsd är för något. Att dra paralleller med en psykos är, milt talat, inte i linje med verkligheten. Men jag förstås varför folk tror det. I skolan fick vi lära oss att lsd leder till psykoser och att folk hoppar från hus i tron att de kan flyga. Cannabis ökade lusten att våldta och kort efter ens första joint gick alla över till heroin. Det här är på riktigt sånt jag hörde i skolan.

Än idag när informationen är fri men trots det lever många kvar med sin okunskap. Vissa väljer till och med aktivt att inte tro på den forskning som finns.

Och innan du säger det; ja. hallucinogena droger kan orsaka psykos. Men socker kan orsaka diabetes och alkohol kan göra att du ligger nerkissad på en parkbänk. Men det kommer inte hindra mig att ta en öl till godiset på fredagen.


Det används även hyfsat flitigt idag, om vi inkluderar liknande droger som ofta felaktigt benämns som lsd.

Problemet är att vi under flera decennier fått höra överdrivna och ofta rent ut sagt falska historier om drogen och dess effekt. För att inte tala om att polisen mer än gärna lägger resurser på jaga drogbrukare.

Att det bara är hippies som brukar hallucinogener är långt ifrån sanningen. Jag tror förstås att de är överrepresenterade men det finns mängder med medelsvenssons som gör det utan att våga prata om det pga av rädsla för påföljder från lagen och folk i sin närhet.
Tolkar jag ditt inlägg rätt,att du är för en legalisering av nu illegala droger ?
 
F
T Trunk skrev:
Medans ni läser vad jag skriver så vill jag be er ha en sak i åtanke. Bara för att man inte håller med om att narkotika är värre än helvetet så behöver man inte vara brukare/missbrukare.
Det har du helt rätt i, man skulle mycket väl kunna vara langare, knarksmugglare eller tillverkare med.
 
I IaMatsErik skrev:
Ett du bättre inte skulle skrivit i ett byggahus forum om
Va? Var det du som tog bitarna som fattades?
 
  • Haha
  • Gilla
Erik9005 och 2 till
  • Laddar…
R Rolle85 skrev:
Så himla märkligt detta. Nu har jag lämnat allt hos polisen. Det som är märkligt är att jag är den enda med mitt för och efternamn i Sverige. Men adressen är till någon i Norrköping. Sen har den skickats ut på nytt av postnord till min hemadress då jag är den enda med mitt namn!
Sändaren borde jobba på sitt kvalitetssystem så att såna missar undviks.
 
  • Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
Karlia
T Trunk skrev:
Medans ni läser vad jag skriver så vill jag be er ha en sak i åtanke. Bara för att man inte håller med om att narkotika är värre än helvetet så behöver man inte vara brukare/missbrukare.

Med det sagt:


Vad fan var det för stil. Vill de ha knarket kunde de väl hämtat det själv?

Jag hade snällt sagt att de antingen kunde komma själva eller så kan de vänta tills jag har vägarna förbi om en vecka eller så. (Förutsatt att jag inte har något olagligt hemma förstås.)

Eller tja... Jag hade i och för sig inte sagt till överhuvudtaget. Varför skulle det vara bra? Enklare för alla inblandade att elda upp det själv.

Vissa i tråden skojar förstås om att man ska testa lite själv och medan jag kan hålla med om att vissa skulle dra nytta av det så är det ganska idiotiskt med tanke på att man inte vet styrkan eller ens vad det är för preparat.


Alla former? De flesta som säger så går sedan hem och dricker vin till maten och avslutar med en söt efterrätt, kanske till och med en cigg efter maten. Vissa skulle kalla det för hyckleri. Jag vet förstås inte om de är en av dem utan jag pratar rent generellt.

Men du kanske syftade på narkotika, d.v.s. sådant som är olagligt. Då är det kanske inte hyckleri utan mer okunskap. Idag är det 2021 och vi vet med säkerhet att flera sorters lagliga droger är hästlängder värre än flera av de olagliga. Både på individ och samhällsnivå.


Jag håller med dig men från polisens synvinkel kan det uppfattas annorlunda. Tänk t.ex. om din langare fått datorn beslagtagen eller om du misstänker att du har span på dig. Då vore det ganska smidigt om man kunde knata in på stationen och säga ”jag är en hyvens karl, hittade det här i min brevlåda, ingenting jag beställt!”

Men det beror förstås på omständigheterna. Har man åkt dit en massa gånger för narkotikabrott känns det som en ganska dum ide att gå till polisen med narkotika.


Det kanske skulle hjälpa om du förstod vad lsd är för något. Att dra paralleller med en psykos är, milt talat, inte i linje med verkligheten. Men jag förstås varför folk tror det. I skolan fick vi lära oss att lsd leder till psykoser och att folk hoppar från hus i tron att de kan flyga. Cannabis ökade lusten att våldta och kort efter ens första joint gick alla över till heroin. Det här är på riktigt sånt jag hörde i skolan.

Än idag när informationen är fri men trots det lever många kvar med sin okunskap. Vissa väljer till och med aktivt att inte tro på den forskning som finns.

Och innan du säger det; ja. hallucinogena droger kan orsaka psykos. Men socker kan orsaka diabetes och alkohol kan göra att du ligger nerkissad på en parkbänk. Men det kommer inte hindra mig att ta en öl till godiset på fredagen.


Det används även hyfsat flitigt idag, om vi inkluderar liknande droger som ofta felaktigt benämns som lsd.

Problemet är att vi under flera decennier fått höra överdrivna och ofta rent ut sagt falska historier om drogen och dess effekt. För att inte tala om att polisen mer än gärna lägger resurser på jaga drogbrukare.

Att det bara är hippies som brukar hallucinogener är långt ifrån sanningen. Jag tror förstås att de är överrepresenterade men det finns mängder med medelsvenssons som gör det utan att våga prata om det pga av rädsla för påföljder från lagen och folk i sin närhet.
Jag har inget minne av vad skolan lärde oss vad gäller droger. Däremot var en partner när jag var ung mycket äldre än mig, fd hippie. Underbar herre på många vis, fd narkoman. Han slutade tvärt när hans bästa vän fick en psykos av just LSD.

Med alkohol är det lätt (om du inte blir alkoholist då) det står procent på flaskorna, du kan lära dig hur mycket du kan dricka. Köp inte hembränt kan också vara en bra idé! LSD har du som privatperson ingen möjlighet att kontrollera styrka på eller om det ens är rätt substans.

Att alkohol är lagligt medan LSD inte är det är för mig ytterligare en anledning att inte prova.
 
  • Gilla
CM1234 och 1 till
  • Laddar…
P
Handyman 1 skrev:
Tolkar jag ditt inlägg rätt,att du är för en legalisering av nu illegala droger ?
Det lämpliga vore väl att titta på forskningen om droger och ta ett helhetsgrepp vad gäller kriminalisering och legalisering? Dvs starta utan förutfattade meningar.

Jag tror att alkohol skulle ligga risigt till då, medan cannabis skulle legaliseras.

Men så kommer det aldrig att bli. Tradition är en stark maktfaktor när det gäller lagstiftning.
 
Redigerat:
  • Gilla
  • Älska
Trixen och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.