Hej,

Jag ska bygga en garderobsvägg som är 3 meter (3x1 m eller 4x0.75m). Ikea's lösning kan bara ha 2m eller 4m (osv) med skjutdörrar. Jag har sökt en del men bara hittat svindyra måttbeställda lösningar. Känner ni till någon som har relativt billiga dörrar? Kanske någon som även har garderober? Annars funkar Ikea's bra.

Tack på förhand!
 
Jag byggde inga skjutdörrar på min 3 meter långa garderob.
Inget är ivägen och en total överblick på vad som finns där.

Snyggt? Tja, den ligger inte i blickfånget när man kliver innanför dörren, och sovrummet är på 3dje våningen så det är inget spring heller.
 
Nej det går ju så klart att vara utan dörrar :) Men jag vill gärna ha det.
 
BirgitS
Jag har sett tips om att Skånska byggvaror har billigare skjutdörrar.
 
Har Ikea bytt skjutdörrslösning? Det var ett par år sedan jag kikade på det men då var skjutdörrarna för 1.5m bredd.
 
Tack, Skånska byggvaror har alternativ med 3 skenor.

Nej det tror jag inte. Det är Pax som dom haft så länge jag vet, vet dock inte om de ändrat något angående skjutdörrar de senaste åren. Jag byggde en garderob från Ikea 2014 som är 2 meter, och den har 2x1m skjutdörrar. Det går inte att planera en garderob på 3 meter med skjutdörrar i deras planeringsverktyg, det säger till att garderoben måste vara 2 eller 4 meter.
 
Jag hittade Ikea Pax på blocket 150 cm med skjutdörrar. Så det måste ha funnits. Får kanske kontakta Ikea helt enkelt! Tack för era svar :)
 
Jag har kommit på vad som hände. Jag hade gjort en garderob som var 3 meter, och de har inte skenor för 3 eller 4 dörrar som löper så. Men 2x1,5m meter går ju bra det med. :)

Jag får erkänna att jag bara använde planeringsverktyget på Ikea's sida.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.