Tänker bygga om huset ganska omfattande och söker därför bra och pålitliga hantverkare för rådgivning/kostnadsförslag och div. sådant! Området = Göteborg, tid=kanske tidig Vår 2007!
Det handlar om utbyggnad, med bl.a. nytt tak, 2 nya rum på övervåningen, ny fasad osv.
Tackar i förhand till seriösa förslag!
 
När vi byggde vårt hus så skötte Bröderna Olsson om snickerierna samt höll i all samordning på byggplatsen. De gjorde ett mycket bra jobb och har bra kontakter med övriga hantverkare ni kan behöva (elektriker etc). De jobbar alltid med samma hantverkare så de känner dem väl.

Är det fortfarande intressant, kontakta mig så får du ett telefonnummer.

/Helena
 
Hej! Jag blir lite intresserad av Bröderna Olsson! Tror du att Orust är för lång bort för dem? Vet du upptagningsområdet ungefär?

Var Bröderna Olsson alltså er byggherre under husbygget eller hjälpte de till utav goodwill med andra kontakter och samordning? Hur ligger de i pris?

Tacksam för all hjälp!
 
alexaGBG skrev:
Hej! Jag blir lite intresserad av Bröderna Olsson! Tror du att Orust är för lång bort för dem? Vet du upptagningsområdet ungefär?

Var Bröderna Olsson alltså er byggherre under husbygget eller hjälpte de till utav goodwill med andra kontakter och samordning? Hur ligger de i pris?

Tacksam för all hjälp!
Jag vet inte. KIllarna som håller i företaget bor i Grimmered. Ring och kolla med dem. Priset beror nog på storleken på jobb men de har nog rätt "normala" priser. Järmfört med andra hantverkare jag har haft med att göra så är de mycket strukturerade och håller sina tider mycket bra.

Bröderna Olsson var byggsamordnare. Entreprenören (Nordicon) har alltid dem som byggfirma och samordnare.

Skicka ett meddelande om du vill ha ett telefonnummer.

/Helena
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.